Auto

Ford Focus ST mizează pe sportivitate în 5 uşi

Ford Focus ST mizează pe sportivitate în 5 uşi

Autor: Bogdan Alecu

21.06.2012, 00:03 1735

La aproape doi ani de când Ford a lansat Focus RS500, cel mai puternic model al său destinat pieţei euro­pene, dar realizat pe gene­raţia anterioară, con­struc­torul european revine în forţă pe seg­mentul hot-hat­chu­rilor cu noul Focus ST, ce are la bază noua generaţie a modelului compact.

Acum ST-ul nu mai este disponibil sub forma unui coupe, ci doar în cinci uşi sau - surpriză - ca Sportsbreak. Indi­fe­rent de versiune, ST-ul atrage toate pri­vi­rile pe stradă, mai ales că dispune şi de o paletă de culori care includ Co­lo­rado Red, Yellow Sunset şi Performance Blue.

Indiferent de unghiul din care cineva se uită la noul ST va fi surprins de trăsă­turile sale dinamice, dar şi elegante. Din faţă se observă grila imensă a radia­to­rului care "trădează" motorul puternic de sub capotă, în timp ce în spate eva­cua­rea dublă este acum amplasată cen­tral, soluţie întâlnită de obicei la auto­mo­bile supersport precum Ferrari sau Pagani.

În habitaclu atmosfera sport con­ti­nuă să fie prezentă. Aici putem include noile scaune Recaro ce oferă un bun su­port lateral fără a afecta confortul şi "em­blema ST de pe noul volan sport. De­sigur, ca şi la generaţia anterioară, în par­tea centrală a consolei de bord sunt pre­zente cele trei ceasuri care indică tem­peratura motorului, presiunea tur­bi­nei de supraalimentare şi presiunea uleiu­lui.

Faţă de generaţia anterioară, Focus ST a trecut printr-o transformare puter­nică. În primul rând s-a renunţat la mo­torul cu cinci cilindri în linie cu o capacitate de 2,5 litri în favoarea unuia de nouă generaţie EcoBoost de 2,0 litri şi 250 CP.

În altă versiune acest motor se regăseşte şi pe Mondeo, dar şi S-Max, însă pe ST acesta a fost optimizat atât pentru performanţă, cât şi pentru consum. Spre exemplu, dacă în cazul unui Mondeo echi­pat tot cu motorul Eco­Boost de 2,0 litri, dar cuplat la o cutie auto­mată cu şase trepte con­sumul a urcat până la 18 litri/100 km în oraş şi 10-12 litri/100 km în afară, Focus ST s-a dovedit a fi mult mai econom. Con­dus normal, în regim extraurban consumul a coborât spre 8 litri/100 km, în timp ce pe un traseu de munte şi abordat cu un stil mai sportiv a urcat spre 14 litri/100 km.

Alături de performanţele dinamice oferite maşinii, una dintre cele mai interesante inovaţii prezente pe motorul EcoBoost este sistemul "Sound Sym­poser", care în momentul acceleraţiei des­chide o clapetă şi permite crearea unui sunet mult mai sportiv redirec­ţionat către habitaclu, regăsit inclusiv la vechiul ST, dar la care era furnizat de motorul în cinci clindri. Astfel, atunci când se accelerează, cel de la volan are impresia unui motor mult mai sportiv, dar care nu deranjează la ex­terior. Avantajul acestui sistem este şi fap­tul că la un drum mai lung motorul este mai silenţios şi nu deranjează pasa­gerii. Cu toate că la început acesta poate fi plăcut, după mai multe ore poate irita.

În ceea ce priveşte costul de achi­ziţie, cel mai probabil noul Focus ST va rămâne în intervalul 25.000 - 30.000 de euro, în funcţie de versiune şi echipare, la fel ca şi generaţia anterioară.

Model: Ford Focus ST

Propulsie: Benzină, L4 , 1.999 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 250 CP la 5.500 rpm, 340 Nm la 2.000 rpm

Performanţe: 0-100 km/h 6,5 s, viteză maximă 248 km/h, consum mediu 7,2 l/100 km, emisii CO2 169 g/km.

Preţ: 30.000 de euro cu TVA (estimare a ZF)

Plus: Performanţe dinamice, consum scăzut, sunetul motorului

Minus: anumite plastice din interior de calitate ceva mai redusă

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO