Auto

Francezii de la Renault pun în competiţie uzina de la Mioveni cu cea din Maroc

Francezii de la Renault pun în competiţie uzina de la Mioveni cu cea din Maroc

Jean-Christophe Kugler, Dacia: Vor exista exporturi de piese din România pentru Lodgy către uzina din Maroc, iar astfel lansarea lui Lodgy este o veste bună şi pentru activitatea Renault de aici.

Autor: Bogdan Alecu

21.12.2011, 00:05 1172

Principalul avantaj al României în "cursa" producţiei şi a investiţiilor îl reprezintă centrul tehnologic Renault Technologie Roumanie, tradiţia în industria automobilului, dar şi numărul ridicat al furnizorilor de componente. Marocul pe de altă parte a reuşit să atragă o investiţie de 1 mld. euro datorită costurilor mai scăzute atât pentru transport către Europa de Vest, cât şi în ceea ce priveşte salariile angajaţilor.

"Faptul că vom produce aceste modele în trei uzine nu este o veste rea pentru România, ci una bună pentru că va fi în concurenţă internă cu celelalte două şi va putea progresa şi dacă vom fi mai buni ne vom păstra locurile de muncă. În cazul în care va exista o nouă criză care va determina o scădere a numărului de maşini vândute, uzina care va produce cel mai ieftin va primi şi cele mai multe comenzi, de aceea trebuie să ne menţinem cât mai competitivi", a spus Jerome Olive, directorul general al Automobile Dacia.

Spre comparaţie în România, unde Dacia are 13.500 de angajaţi, salariul mediu net pe economie este de 350 de euro net, în timp ce în Maroc, unde la Tanger vor lucra cel mult 6.000 de salariaţi, este de 250 de euro. Salariile mai mici din alte ţări au determinat spre exemplu şi Nokia să închidă fabrica de la Jucu şi să mute producţia în Vietnam (salariul mediu - 100 de euro) unde poate produce mai ieftin.

Renault intenţionează să producă în Maroc, la noua uzină Dacia din Tanger, nu doar modelul de familie Lodgy şi versiunea utilitară a acesteia, ci şi modelele Sandero, Logan şi Duster, care vor fi exportate atât către Europa de Vest, principala piaţă a Dacia, cât şi în Africa. "Pe termen lung estimez că atât uzina de la Piteşti, cât şi cea de la Tanger vor produce la capacitate maximă şi fiecare cu modele care să alimenteze pieţe diferite. Uzina din Maroc nu este construită numai pentru Europa, ci şi pentru Africa unde pe termen lung dorim să avem o poziţie dominantă pe piaţă", a spus Jean-Christophe Kugler, 50 de ani, directorul Renault pentru Euromed şi preşedinte al Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO