Auto

Gama Dacia ar putea ajunge la opt modele. Care este segmentul pe care îl vizează un posibil viitor model

Gama Dacia ar putea ajunge la opt modele. Care este...

Autor: Bogdan Alecu

16.09.2015, 15:02 6906

Executivii Grupului Renault iau în calcul lansarea unui al optulea model în gama Dacia, însă o decizie în acest sens încă nu a fost adoptată. Deocamdată, grupul francez efectuează “calcule” cu privire la profitabilitatea, dar şi segmentul în care ar putea fi lansat un nou model.

Printre posibilită  se numără inclusiv o “adaptare” a lui Renault Kwid, un crossover de clasă mini lansat anul acesta special pentru piaţa indiană.

“Kwid ese o maşină pentru India, pentru Africa, poate pentru America de Sud, nu pentru Europa. Pentru a o lansa în Europa trebuie să o adaptăm la standardele de poluare şi siguranţă de aici, în contextul în care Kwid a fost special proiectat de la zero pentru pieţele emergente, pornind de la motor, cutie de viteze şI şasiu”, a spus Carlos Ghosn. “Lansarea acestuia sub brandul Dacia în Europa nu a fost încă decisă” a spus acesta.    

În opinia lui Laurens van den Acker, designerul-şef al Grupului Renault gama Dacia ar trebui extinsă cu cel puţin cu un model în plus, faţă de gama actuală formată din şapte modele, însă decizia aparţine boardului companiei şi va avea în spate o motivare economică.

“Ca designer mi-aş dori ca Dacia să aibă o gamă mai mare decât în prezent. În lumea mea perfectăaş dori încă un model. Au mai fost discuţii dacă Dacia să urce sau să coboare în dimensiuni cu un viitor model însă dacă urci, preţul urcă şI există alternative multe”, a subliniat van den Acker.

Potrivit designerului-şef al Grupului Renault Kwid a fost proiectat ca un “mini-Duster”, motiv pentru care acesta are elemente de design inspirate din SUV-ul produs la Mioveni.

“Nu exista o astfel de maşină în clasa A şI am vrut să fim primii. Dacă Duster a fost un succes, poate şi acesta va fi”, a spus Laurens van den Acker.

Pe de altă parte, vânzările modelului de familie Lodgy rămân la un nivel coborât în raport cu celelalte modele ale Dacia, în contextul în care şi segmentul monovolumelor pierde teren în Europa în favoarea SUV-urilor şi crossoverelor.

“ Maşinile de familie ale Dacia se vând bine, dar rreprezintă o decizie foarte raţională atunci când sunt cumpărate. Duster pe de altă parte reprezintă o decizie emoţională. Prin Lodgy Stepway am încercat să introducem puîină emoţie. Pentru o următoare generaţie trebuie să ne întrebăm câte modele avem nevoie în acest segment. Acum avem trei modele în loc de Logan MCV. Lodgy se vinde bine, dar nu mai bine decât estimam. Noi am fost şi “răsfăţaţi” de rezultatele lui Duster”, a spus van den Acker. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO