Auto

În timp ce Bucureştiul se umple de rable, iar în trei săptămâni încep şcolile, Primăria Capitalei are doar „pe hârtie” planuri pentru reducerea poluării şi fluidizarea traficului

În timp ce Bucureştiul se umple de rable, iar în trei...

Autor: Bogdan Alecu

22.08.2017, 12:56 2786

Controlul maşinilor poluante şi restricţionarea accesului acestora în zonele aglomerate nu reprezintă o soluţie pentru Primăria Capitalei, care „aruncă” responsabilitatea pe Registrul Auto Român în ceea ce priveşte controlul autovehiculelor, control care însă nu se şi vede pe străzile Bucureştiului, tot mai pline de maşini care lasă în urmă foarte mult fum.

„Aspectele legate de  eliminarea timbrului de mediu şi existenţa în trafic a autovehiculelor care nu întrunesc normele de poluare sunt gestionate de Ministerul Mediului, RAR şi Poliţia rutieră, administraţia locală neavând atribuţii legislative pentru reglementarea punerii în circulaţie, respectiv controlul nivelului de emisii pentru autovehiculele din traficul  rutier”, au spus oficialii Primăriei Capitalei.

În acest context, în primele şapte luni ale anului deja au fost înmatriculate aproape 300.000 de maşini vechi importate, dublu faţă de perioada similară a anului trecut, iar până la finalul anului volumul va ajunge la circa 500.000. Practic, parcul auto naţional va ajunge la peste 6,3 mil. de vehicule, faţă de 5,7 mil. vehicule la finalul anului trecut. Mai mult, maşinile vechi importate în acest an au o vechime medie de peste 13-14 ani, ceea ce înseamnă faptul că multe dintre ele au şi 20 de ani sau peste, acestea respectând standarde de poluare vechi, însă pe fondul vechimii şi mentenanţei necorespunzătoare acestea poluează mult peste normele oficiale.

Mai mult, în timp ce marile oraşe vest-europene adoptă strategii pentru a elimina din trafic în timp maşinile diesel vechi şi poluante Bucureştiul le primeşte „cu braţele deschise” neavând nicio restricţie în acest sens şi nici planuri. În plus, Registrul Auto Român alocă numai patru laboratoare mobile controalelor în trafic la un parc auto de circa 2 mil. de maşini în Bucureşti şi Ilfov.

„La nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti este în curs de definitivare Planul Integrat de Calitatea Aerului care cuprinde măsuri grupate pe: trafic urban, sector energetic, salubrizare, management spaţii verzi şi nu în ultimul rând conştientizarea populaţiei, cu implicarea/responsabilizarea  tuturor autorităţilor/instituţiilor cu rol în reducerea poluării: Municipalitatea Bucureşti, Primăriile  de Sector 1-6 ,  RATB, METROREX, RAR, Administraţia Străzilor, ALPAB, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Finanţelor Publice. Măsurile pentru traficul urban, postate pentru informarea publicului pe site-ul pmb.ro la servicii/mediu/măsuri propuse pentru planul de calitatea aerului, au în vedere promovarea utilizării transportului public, politică parcărilor, transport alternativ, gestionarea traficului, precum şi acţiuni de modernizare a parcului auto şi stimularea utilizării autovehiculelor hibrid şi electrice”, au spus oficialii Primăriei.

Monitorizarea calităţii aerului în prezent este asigurată prin Reţeaua Naţională de Monitorizare a Aerului, în Bucureşti gestionată de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului din subordinea Ministerului Mediului. Sunt amplasate 6 staţii fixe de monitorizare în capitală şi 2 staţii în afară Capitalei, la Baloteşti şi Măgurele.

„Pentru o operativă informare o locuitorilor din Capitală şi pentru a face posibilă adoptarea celor mai eficiente măsuri de reducere a poluării inclusiv a celei din trafic, se va realiză etapizat sistemul operativ informaţional pentru managementul  calităţii  aerului gestionat de Primăria Municipiului Bucureşti care va cuprinde atât staţii fixe  reprezentative pentru zonele cu trafic intens, încălzire rezidenţială, industrie, etc,. cât şi staţii relocabile pentru şantierele de construcţii”, spun oficialii Primăriei Capitalei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO