Auto

Industria auto are doi miliardari în euro şi fabrici de componente a căror valoare creşte de la an la an

Industria auto are doi miliardari în euro şi fabrici de...

Autor: Dana Ciriperu

26.12.2016, 09:00 3661
Automobile Dacia este cea mai valoroasă companie din industria auto, dar şi unul dintre cele mai valoroase businessuri din economia locală. Dacia a fost evaluată la 2,1 mld. euro (9,77 mld. lei), în creştere cu 11% faţă de anul trecut, potrivit Anuarului ZF Top 100 cele mai valoroase companii din România realizat de ZF împreună cu casa de investiţii BT Capital Partners. 
Industria auto are ambii producători de maşini în top 100  - Dacia şi Ford - , pe cel mai mare importator, Porsche România, dar şi opt fabrici de componente auto, dintre care două ale grupului german Continental, un colos cu afaceri de peste 2 mld. euro în România. 
 
Producătorul de anvelope Continental Automotive Products din Timişoara a înregistrat cel mai mare salt al valorii între companiile din top 20 şi a ajuns să fie evaluat la 1,44 de miliarde de euro, o creştere cu 53% faţă de 2015. 
 
Compania este a şasea cea mai profitabilă din economia locală, cu un rezultat net de 710 mil. lei în 2015 (160 mil. euro), la o cifră de afaceri de 2,8 mld. lei (630 mil. euro), respectiv o marjă de profit net de 25%. Cu aceste rezultate, fabrica de anvelope a grupului german este cea mai mare companie din judeţul Timiş, dar şi a doua cea mai valoroasă firmă din industrie, după Automobila Dacia. Puterea concernului german în economia locală se vede şi din prezenţa cu două companii în top 100 cele mai valoroase firme din România, situaţie care se mai regăseşte în cazul companiilor din energie. 
 
Componentele auto sunt unul dintre domeniile cel mai bine reprezentate în Topul celor mai valoroase companii locale, cu opt prezenţe în top 100, toate cele trei fabrici ale producătorilor de anvelope prezenţi în România (Continental, Michelin şi Pirelli) intrând în clasamenul ăvalorilor“
 
Sectorul care dă două treimi din cei mai mari 100 de exportatori din România arată schimbarea fundamentală a industriei locale. În 2004 primele trei specializări de export ale României erau îmbrăcămintea, metalurgia, pielăria şi încălţămintea, iar în prezent sunt fabricarea autovehiculelor de transport rutier, fabricarea de maşini şi echipamente şi fabricarea echipamentelor electrice.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO