Auto

Industria auto îşi continuă galopul: Ford România şi-a dublat producţia în primele trei luni ale anului

Industria auto îşi continuă galopul: Ford România...

Autor: Cristina Bellu

24.04.2018, 12:26 595

Peste 36.000 de automobile Ford au fost realizate la uzina din Craiova în primele trei luni ale anului, producţia înregistrând o creştere de 135,8%, cu aproape 2,5 ori mai mare faţă de perioada similară a anului trecut.

În acelaşi timp, exportul Ford a a crescut cu 140,5% în primele trei luni ale anului, potrivit datelor raportate de Asociaţia Producătorilor şi Importa¬to¬ri¬lor de Automobile (APIA).

În ceea ce priveşte vânzările de autovehicule noi, datele APIA arată că în primele trei luni ale anului acestea au marcat o creştere cu 20,3%, la 35.993 unităţi, din care 29.531 autoturisme (+26,1%) şi 6.462 autovehicule comerciale (-0,6%). Dacia conduce în topul celor mai vândute mărci cu 9.309 unităţi - autoturisme şi autovehicule comerciale, urmată de Volkswagen cu 3.680 unităţi şi Ford cu 3.055 unităţi.

La categoria autoturisme, Dacia a vândut 8.586 unităţi, reprezentând 29,1% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 41,9% faţă de primele trei luni din 2017, urmată de Volkswagen cu 3.388 unităţi (11,5% cotă de piaţă, volume în creştere cu 19,0% faţă de 2017 şi Skoda cu 2.740 unităţi (9,3% din total piaţă, volume în creştere cu 25,8%).

Clasamentul pe modele evidenţiază că Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele trei luni din 2018, urmat de Dacia Sandero cu 2.112 unităţi, Dacia Duster cu 2.103 unităţi, Skoda Octavia  cu 1.086 unităţi şi Renault Clio cu 963 unităţi.

Pe ansamblu, primele trei luni ale anului au consemnat cel mai mare volum de vânzări înregistrat în primul trimestru din ultimii 10 ani, cu o creştere de 20,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

“Există un anumit optimism în rândul jucătorilor din piaţa auto, care se aşteaptă ca 2018 să fie al cincilea an consecutiv de creştere de la declanşarea crizei economice în 2009.”, se arată în analiza APIA.

Pe plan european însă, după o evoluţie negativă în luna martie 2018 (-5,3%), primul trimestru consemnează o creştere extrem de mica, de 0,7% compartiv cu evoluţiile de până acum, chiar dacă unele ţări din UE, printre care şi România (+28,6%), au înregistrat creşteri consistente.

Această situaţie se datorează avansului mult mai mic, sau chiar al scăderii pieţei înregistrat în cele mai importante ţări, care, împreună, reprezintă 75% din totalul pieţei UE, respectiv Franţa +2,9%, Germania +4,0%, Italia -1,5%, Spania +10,5% şi Anglia - 12,4%.

Pe plan local, vânzările sunt susţinute în principal de către persoanele juridice, care acoperă 70% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele trei luni ale anului.

Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în perioada analizată este cu 76% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (4.996 unităţi), ca urmare, şi ponderea lor a crescut în 2018 la 30% de la 21% în 2017.

“Această creştere a avut loc înaintea demarării Programului Rabla, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favorabilă, acest program nu mai este la fel de important în ceea ce priveşte decizia persoanelor fizice de achiziţie unui autovehicul nou.”, spun analiştii APIA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO