Auto

Înmatriculările Dacia în Franţa au scăzut cu 13,6% în primul trimestru pe o piaţă în creştere

Înmatriculările Dacia în Franţa au scăzut cu 13,6%...

Autor: Luiza Chiroiu

01.04.2015, 11:44 105

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu acelaşi interval din 2014, la 24.497 de unităţi, marcând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, pe o piaţă în urcare cu 6,9%.

La finalul lunii martie, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,13%.

Cu vânzări de 28.349 de automobile personale în primul trimestru al anului trecut, Dacia avea la sfârşitul lunii martie 2014 o cotă de 6,35% pe piaţa franceză.

Dintre modelele Dacia, Sandero se află pe locul 11 în clasamentul celor mai bine vândute modele de pe piaţa franceză, cu 10.990 de unităţi comercializate în primul trimestru şi o cotă de piaţă de 2,3%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 9.008 autoturisme noi înmatriculate şi o cotă de 1,9%.

În top 100 se mai află Dacia Lodgy, pe poziţia 70, cu 1.502 unităţi livrate şi o cotă de 0,3%, Logan MCV II, pe locul 78, cu 1.421 unităţi şi o cotă de 0,3%, precum şi Dacia Dokker, pe locul 93, cu 1.118 unităţi şi o cotă de 0,2%.

La nivelul lunii martie, vânzările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 9,8%, de la 10.305 unităţi în 2014 la 9.292 unităţi în acest an, potrivit Asociaţiei Constructorilor Francezi de Automobile.

În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 13,2%, la 7.418 unităţi şi Skoda, cu o coborâre de 5,9%, la 4.480 de unităţi.

Înmatriculările Chevrolet au înregistrat cel mai puternic declin de pe piaţa franceză, de 98,5%, cu doar 44 de autoturisme noi vândute în primul trimestru, marca grupului General Motors fiind urmată de Rolls Royce, cu o scădere de 80% şi un singur autotursim nou livrat, Lancia, cu o coborâre de 50,7%, la 796 de unităţi, şi Alfa Romeo, cu un declin de 23,5%, la 1.532 maşini.

Vânzările de maşini noi au urcat în Franţa cu 6,9% în primele trei luni din acest an, la 477.326 unităţi, după un avans de 9,3% în luna martie. Cele mai importante creşteri în primul trimestru au fost înregistrate de Smart, marcă a Mercedes, cu 64,3%, la 1.579 unităţi, Hyundai, cu un avans de 64%, la 6.382 de unităţi, şi Mini, marcă a BMW, cu o urcare de 59,2%, la 5.110 unităţi.

Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,9% în primele trei luni ale anului, la 120.736 autoturisme. Cu o cotă de 25,29%, Renault este al doilea mare producător din Franţa, în urma grupului PSA Peugeot Citroen, care deţine o cotă de piaţă de 29,63% la finalul lunii martie.

Cel mai mare producător auto francez a înregistrat o creştere a numărului de înmatriculări de 4,6% în primul trimestru, la 141.414 unităţi.

Avansul înmatriculărilor de maşini noi al constructorilor străini prezenţi pe piaţa din Franţa a fost de 10,9%, la 214.935 unităţi, mult peste creşterea de 3,8% înregistrată de producătorii francezi. Cu 262.391 de automobile noi înmatriculate în primul trimestru, aceştia din urmă continuă însă să aibă o cotă de piaţă superioară, de 54,97%.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător european, a consemnat un avans de 2,7% al înmatriculărilor de autoturisme noi, 58.361 unităţi.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO