Auto

Jaguar prezintă noul rival pentru BMW Seria 5. Galerie FOTO

Jaguar prezintă noul rival pentru BMW Seria 5. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu

25.03.2015, 14:59 513

Noul Jaguar XF menţine atributele de bază ale predecesorului său, pe care le aduce la un nivel cu totul nou graţie noii arhitecturi, realizate din aluminiu. Noua sa caroserie este construită în proporţie de 75% din aluminiu şi conferă modelului o greutate redusă cu 190kg faţă de modelul actual şi o creştere a rigidităţii torsionale de până la 28%. Deşi este mai scurt cu 7mm şi mai coborât cu 3mm comparativ cu generaţia actuală, noul Jaguar XF are un ampatament mai lung cu 51mm, oferind mai mult spaţiu pentru pasagerii din spate.

Motoarele diesel Ingenium de 2.0-litri sunt disponibile în variantele 163CP/380Nm şi 180CP/430Nm şi sunt oferite cu transmisia manuală cu 6 rapoarte special optimizată şi transmisia automată cu 8 rapoarte. în varianta de 163CP cu transmisie manuală, noul Jaguar XF are emisii CO2 de 104g/km şi este cel mai uşor şi mai economic model diesel non-hibrid din segmentul său – cu 80 kg mai uşor decât cel mai apropiat competitor al său.

Toate celelalte motoare sunt echipate exclusiv cu transmisii automate în opt trepte. Motorul de 2.0 litri pe benzină turboalimentat, cu injecţie directă, dezvoltă 240CP/340Nm, în timp ce renumitul motor 3.0 litri V6 supraalimentat benzină va fi disponibil în două variante de putere, 340CP/450Nm şi 380CP/450Nm. Motorul 3.0-litri V6 twin-turbo diesel beneficiază de o serie de tehnologii avansate, care îi amplifică randamentul şi rafinamentul, generând 300CP şi un cuplu remarcabil de 700Nm.

Încorporând experienţa modelelor F-TYPE şi XE, sistemul de servodirecţie asistată electric (EPAS) menţine manevrabilitatea şi direcţia emblematice pentru XF, contribuind, de asemenea, la o economie de combustibil. Pentru variantele cu tracţiune integrală, Jaguar a dezvoltat un nou sistem care oferă un plus de cuplu atunci când este nevoie. Cutia de transfer foloseşte transmisia prin lanţ în locul vitezelor şi este mai uşor, mai silenţios şi mai eficient.

Sistemul Infotainment şi de conectivitate este cel mai avansat oferit vreodată de Jaguar.  Noul sistem InControl Touch Pro este dotat cu un ecran tactil de 10.2 inch şi tehnologie Dual View, care permite ca, simultan, şoferul să vadă informaţii precum navigaţia, în timp ce pasagerul din faţă se uită la TV sau urmăreşte un DVD.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO