Auto

Megafuziune în industria europeană: De frica chinezilor, gigantul francez Alstom se lasă înghiţit de divizia de căi ferate a Siemens

Megafuziune în industria europeană: De frica...

Autor: Ştefan Stan

26.09.2017, 15:08 1896

Guvernul de la Paris susţine fuziunea gigant dintre Alstom, producătorul francez de trenuri de mare viteză, cu divizia producătoare căi ferate şi şine a Siemens, într-o afacere care ar putea ajuta gigantul industrial german să deţină jumătate din noua companie, potrivit unor surse citate de Financial Times.

Noua tranzacţie, care ar putea fi anunţată marţi de către cele două companii, ar semnala schimbarea în politica franceză de intervenţie la nivel industial, pornită odată u alegerea lui Emmanuel Macron, care doreşte crearea unor ”campioni europeni”, chiar dacă aceasta înseamnă vânzarea unor active care acum puţină vreme erau considerate strategice pentru Franţa.

Ca parte din deal, statul francez nu îşi va exercita opţiunea de a cumpăra participaţia de 20% din Alstom pe care Bouygues i-a împrumutat-o în 2014. Ministrul economiei din Franţa, Arnaud Montebourg, a negociat opţiunea de call, într-un pariu prin care vrea să arate că statul păstrează totuşi o mână fermă pe producătorul TGV, în ciuda vânzării diviziei de turbine către General Electric.

Mişcarea face parte dintr-un plan mai amplu prin care eurofilul Macron doreşte să convingă Berlinul să îi susţină reformele ambiţioase pentru zona euro.  

Siemenes este aşteptată să deţină 50% din acţiunile Alstom după majorarea de capital. Entitatea generată prin fuziune ar putea genera venituri combinate de 16 miliarde de euro.

Deal-ul ar putea reprezenta un impediment în calea expansiunii companiei chineze de căi ferate CRRC, despre care analiştii spun că a venit cu un munte de cash în Europa şi că are potenţialul de a investi de şapte ori mai mult decât Alstom pe acest sector. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO