ZF 24

Militaru, Seat: Rabla nu mai are un impact real. 95% din maşini s-ar fi vândut oricum. Nepredic­tabi­litatea programului şi schimbarea de la un an la altul creează bulversare şi pentru clienţi şi pentru dealeri

Bogdan Militaru, brand manager Seat în cadrul Porsche România.
„Aportul Rabla la vânzări este diferit de la marcă la marcă. La anumite mărci a reprezentat o creştere de vânzări, în timp ce la noi a reprezentat o substituţie. Prin Rabla am vândut maşini scumpe, echipate. Nu am vândut prin Rabla intrările în gamă sau Ibiza cea mai ieftină. Atunci când vorbim de efectul de substituţie, 95% din acele maşini s-ar fi vândut oricum şi ar fi reprezentat un aport la profitabilitatea dealerului indiferent dacă era sau nu vândută prin Rabla.“

Bogdan Militaru, brand manager Seat în cadrul Porsche România. „Aportul Rabla la vânzări este diferit de la marcă la marcă. La anumite mărci a reprezentat o creştere de vânzări, în timp ce la noi a reprezentat o substituţie. Prin Rabla am vândut maşini scumpe, echipate. Nu am vândut prin Rabla intrările în gamă sau Ibiza cea mai ieftină. Atunci când vorbim de efectul de substituţie, 95% din acele maşini s-ar fi vândut oricum şi ar fi reprezentat un aport la profitabilitatea dealerului indiferent dacă era sau nu vândută prin Rabla.“

Autor: Bogdan Alecu

25.07.2014, 19:01 554
Impactul puternic al programului Rabla este cuantificat pe piaţa maşinilor accesibile, în general de sub 10.000 de euro, în timp ce peste acest prag progra­mul de casare nu influenţează decizia de achiziţie, ci cel mult motorizarea sau echiparea automobilului respectiv.
 
„Aportul Rabla la vânzări este diferit de la marcă la marcă. La anumite mărci a reprezentat o creştere de vânzări, în timp ce la noi a reprezentat o substituţie. Prin Rabla am vândut maşini scumpe, echipate. Nu am vândut prin Rabla intrările în gamă sau Ibiza cea mai ieftină. Atunci când vorbim de efectul de substituţie, 95% din acele maşini s-ar fi vândut oricum şi ar fi reprezentat un aport la profitabilitatea dea­lerului indiferent dacă era sau nu vândută prin Rabla“, a spus Bog­dan Militaru, brand manager Seat în cadrul Porsche România.
 
La nivel de piaţă, aportul Rabla se poate obs­erva în creşterea procentului repre­zentat de persoanele fizice din total piaţă. În pri­mele şase luni, spre exemplu, per­soanele juri­dice au coborât la 72%, faţă de 84% în pri­mul trimestru. Chiar şi aşa, în iunie proporţia a fost de 64% pentru com­panii şi 36% pentru persoane fizice, in­fluenţa progra­mului de casare fiind evidentă.
 
„Pentru clientul final un program Rabla re­prezintă un avantaj de care dacă poate be­ne­ficia, de ce să nu beneficieze? Pentru noi nu putem spune că ar fi un mare dezavantaj dacă s-ar opri de la anul. Ce impact are asupra pieţei este că acesta generează o aşteptare. Până acum nu s-a întâmplat să înceapă în doi ani consecutivi la aceeaşi dată. Ba începea devreme, ba la jumătatea anului, ba se termina în octom­brie sau noiembrie, ba era prelungit până în decembrie şi chiar ianuarie. Nepredic­tabi­litatea programului şi schimbarea de la un an la altul creează o uşoară bulversare şi pentru clienţi şi pentru dealeri“, a spus Bogdan Militaru.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO