Bogdan Militaru, brand manager Seat în cadrul Porsche România.
„Aportul Rabla la vânzări este diferit de la marcă la marcă. La anumite mărci a reprezentat o creştere de vânzări, în timp ce la noi a reprezentat o substituţie. Prin Rabla am vândut maşini scumpe, echipate. Nu am vândut prin Rabla intrările în gamă sau Ibiza cea mai ieftină. Atunci când vorbim de efectul de substituţie, 95% din acele maşini s-ar fi vândut oricum şi ar fi reprezentat un aport la profitabilitatea dealerului indiferent dacă era sau nu vândută prin Rabla.“
Impactul puternic al programului Rabla este cuantificat pe piaţa maşinilor accesibile, în general de sub 10.000 de euro, în timp ce peste acest prag programul de casare nu influenţează decizia de achiziţie, ci cel mult motorizarea sau echiparea automobilului respectiv.
„Aportul Rabla la vânzări este diferit de la marcă la marcă. La anumite mărci a reprezentat o creştere de vânzări, în timp ce la noi a reprezentat o substituţie. Prin Rabla am vândut maşini scumpe, echipate. Nu am vândut prin Rabla intrările în gamă sau Ibiza cea mai ieftină. Atunci când vorbim de efectul de substituţie, 95% din acele maşini s-ar fi vândut oricum şi ar fi reprezentat un aport la profitabilitatea dealerului indiferent dacă era sau nu vândută prin Rabla“, a spus Bogdan Militaru, brand manager Seat în cadrul Porsche România.
La nivel de piaţă, aportul Rabla se poate observa în creşterea procentului reprezentat de persoanele fizice din total piaţă. În primele şase luni, spre exemplu, persoanele juridice au coborât la 72%, faţă de 84% în primul trimestru. Chiar şi aşa, în iunie proporţia a fost de 64% pentru companii şi 36% pentru persoane fizice, influenţa programului de casare fiind evidentă.
„Pentru clientul final un program Rabla reprezintă un avantaj de care dacă poate beneficia, de ce să nu beneficieze? Pentru noi nu putem spune că ar fi un mare dezavantaj dacă s-ar opri de la anul. Ce impact are asupra pieţei este că acesta generează o aşteptare. Până acum nu s-a întâmplat să înceapă în doi ani consecutivi la aceeaşi dată. Ba începea devreme, ba la jumătatea anului, ba se termina în octombrie sau noiembrie, ba era prelungit până în decembrie şi chiar ianuarie. Nepredictabilitatea programului şi schimbarea de la un an la altul creează o uşoară bulversare şi pentru clienţi şi pentru dealeri“, a spus Bogdan Militaru.