Auto

Ministrul mediului: Există trei variante pentru înlocuirea timbrului de mediu

Daniel Constantin, ministrul mediului

Daniel Constantin, ministrul mediului

Autor: Mediafax

27.02.2017, 00:05 843

Ministrul mediului Daniel Constantin a declarat, într-un interviu pentru Mediafax, că există mai multe variante de lucru pentru înlocuirea timbrului de mediu care nu mai este în vigoare de la 1 februarie.

Potrivit unor surse guvernamentale, în discuţie se află rovigneta pentru toţi conducătorii auto, dar diferenţiată în funcţie de gradul de poluare al maşinii, şi stickere colorate ce ar urma să fie lipite pe parbriz, pentru accesul în anumite zone.

Potrivit ministrului, faptul că s-a eliminat timbrul de mediu este un lucru bun pentru că oricum fusese declarată ca o taxă nu neapărat ilegală, dar o taxă care s-a aplicat în mod discriminatoriu. Eliminarea timbrului a fost o decizie politică cuprinsă în programul de guvernare al PSD, dar care înseamnă un gol bugetar la Fondul de Mediu de aproximativ 700-800 milioane de lei anual.

"În momentul de faţă, sigur că preocuparea mea ca ministru de mediu nu este aceea de a pune o nouă taxă, nu este aceea de a întregi veniturile de la Fondul de Mediu, ci preocuparea mea este să încercăm să construim pentru noi, pentru copiii noştri un mediu mai prietenos, o poluare din ce în ce mai redusă. Pe grupuri de lucru dedicat fostului timbru de mediu am analizat ce se întamplă în toate ţările Uniunii Europene. Sunt trei sisteme în momentul de faţă, există anumite ţări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă. A doua formă este de impozit care se plăteşte anual în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de CO2. Există şi a treia formă care este întărită în momentul de faţă şi care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, cand plăteşti combustibilul o parte din taxa respectivă se duce către Fondul de Mediu. Acestea sunt cele trei forme întalnite la nivelul Uniunii Europene. Analizăm în acest moment, se pare că grupul de lucru se îndreaptă deja către o anumită variantă, sper ca în zilele următoare să vă prezentăm această variantă finală."

Potrivit ministrului, trebuie găsit un instrument prin care să se reducă poluarea: "Aici, toată această problematică, această dezbatere, cu situaţia în care se află Bucureştiul, Iaşiul şi Braşovul astăzi. Aceste trei oraşe sunt în procedură de infringement tocmai din cauza gradului ridicat de noxe din atmosferă. Deci trebuie să venim cu măsuri, iată că nu ne-am preocupat la momentul respectiv". Potrivit ministrului, există şi alte aglomerări urbane care sunt la limită de infringement şi riscă să intre în perioada următoare şi acestea în procedură de infrigement: "Deci să fim penalizaţi mai devreme sau mai tarziu de Comisia Europeană".

Constantin, a mai declarat că intenţionează să lanseze programul "Şcoala Verde", care presupune ca instituţiile de învăţămant să devină independente energetic, dar şi să crească suma alocată de stat pentru achiziţionarea unei maşini electrice.

Pentru reducerea poluării ministrul mediului susţine că o variantă ar fi împărţirea în mai multe zone a oraşelor, iar accesul maşinilor să se facă în funcţie de gradul de poluare, însă exclude să copieze măsura luată de autorităţile locale din Madrid care au anunţat circulaţia alternativă a maşinilor, în funcţie de număr par sau impar. "O astfel de măsură ne-ar aminti de trecut", spune Constantin.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO