Auto

Motivul pentru care Peugeot se aruncă în oferte curajoase de preluare: Profitul grupului a explodat cu 18% anul trecut, iar compania stă pe un ”munte” de cash pe care vrea să îl investească

Motivul pentru care Peugeot se aruncă în oferte...

Autor: Ştefan Stan

23.02.2017, 10:08 275

Profitul Peugeot Citroen a crescut cu 18% anul trecut, ceea ce arată motivul din spatele revitalizării producătorului francez şi a eforturilor de a cumpăra brandul Open de la General Motors, scrie Bloomberg.

Profitul operational a urcat la 3,24 miliarde de euro în 2016, faţă de 2,73 miliarde de euro anul anterior, în baza reducerilor de costuri, potrivit unui anunţ al PSA.

Profitul pe automotive a crescut la 6% din vânzări, faţă de 5% anul anterior. PSA a generat un cash flow de 2,7 miliarde de euro în 2016, crescându-şi poziţia netă financiară la 6,81 miliarde de euro la finalul lui decembrie, faţă de 4,56 miliarde de euro anul trecut.  

”Suntem gata să prindem oportunităţi”, după ce am acumulat 8 miliarde de euro cash de la finalul lui 2013, a spus CFO-ul Jean-Baptiste de Chatillon joi.

”PSA poate acum să folosească aceşti bani pentru a face investiţii profitabile şi îi poate investi în interesul acţionarilor”, a adăugat el.

La trei ani după ce statul francez şi producătorul chinez  Dongfeng Motor au salvat PSA de la pierderi massive, producătorul Peugeot, Citroen şi DS caută să cumpere divizia neprofitabilă Opel de la General Motors. CEO-ul Carlos Tavares şi-a făcut o misiune din obţinerea de susţinere pentru acord, promiţând guvernului şi liderilor sidnicali că va păstra job-urile existente la fabricile Russelsheim din Germania.

Carlos Tavares, şeful Peugeot-Citroen, încearcă una dintre cele mai interesante mişcări din industria auto, care să propulseze Peugeot în elita mondială.

El discută cu General Motors achiziţia Opel, o preluare extrem de controversată în Germania, având în vedere numărul mare de nemţi care lucrează în fabricile Opel.

Tavares a fost directorul operaţional al Renault şi numărul doi din această companie după Carlos Ghosn, liderul care a creat conglomeratul Renaul-Nissan-Mitsubishi.

Când a fost foarte clar că Ghosn nu are gânduri să se retragă, Tavares a acceptat oferta de a deveni directorul executiv al Peugeot-Citroen, un grup care se lupta să nu intre în faliment.

Noul CEO de la Peugeot Citroen s-a asigurat de sprijinul statului francez ca acţionar, şi mai mult deât atât, a recurs la o ”blasfemie”, a adus un grup chinez ca acţionari, dar acest lucru i-a dat liniştea de a începe un amplu proiect de restructurare, pe modelul de la Renault, dar mai mult decât atât, poate pe modelul de la Dacia.

Tavares este un portughez în vârstă de 58 de ani. El şi-a început cariera la Renault în 1981, a fost directorul proiectului Renault Megane II. El a lucrat apoi la subsidiara Nissan a Renault. În 2009 el a supervizat prezenţa Nissan în America de Nord şi de Sud.

Portughezul Carlos Tavares a preluat funcţia de director operaţional (COO) al grupului Renault din vara anului 2011, de la începerea mandatului său Dacia cunoscând cea mai mare expansiune din ultimii opt ani până la acea dată.

Sub conducerea lui Tavares, Renault a deschis o nouă uzină la Tanger pentru modele Dacia, iar în 2012 sub brandul autohton au fost lansate nu mai puţin de şase noi modele, şi anume Lodgy, Dokker, Dokker Van, Logan, Sandero şi Sandero Stepway -, în condiţiile în care până acum Dacia lansa cel mult un model pe an.

Mai mult, în 2012 s-au luat decizii precum scoaterea din producţie a unor modele de la Mioveni ca Logan Van, Pick-up şi MCV, acestea fiind înlocuite de Lodgy şi Dokker produse în Maroc. Şi tot cu Tavares la conducerea operaţiunilor a fost decisă lansarea Dacia în Marea Britanie, una dintre cele mai mari pieţe europene.

Portughezul Carlos Tavares vorbeşte patru limbi de circulaţie internaţională, a condus operaţiuni din Japonia, Europa, America de Nord şi de Sud şi s-a aflat sub "aripa" lui Carlos Ghosn, unul dintre cei mai vizibili şi influenţi executivi din industria auto.

Printre proiectele de care a fost direct responsabil Carlos Tavares se numără generaţia anterioară a modelului compact Renault Megane, care în 2004, când a fost lansat, a înregistrat vânzări de peste 465.000 de unităţi, fiind în acel an al patrulea cel mai bine vândut automobil pe piaţa europeană. După acest proiect, Carlos Ghosn l-a numit în 2009 la conducerea operaţiunilor Nissan din America de Nord şi de Sud, pieţe pe care marca niponă a crescut cu un punct procentual la 8,2% cotă de piaţă.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO