Toyota a anunţat marţi că a vândut 5,02 milioane de vehicule într-o perioadă de şase luni încheiată în iunie, sub livrările de 5,04 milioane de vehicule raportate de VW în această lună.
Vânzările Toyota au scăzut cu 1,5% în primele şase luni ale anului, iar cele ale VW cu 0,5%.
Livrările VW pe piaţa europeană au crescut atât pe piaţa germană cât şi pe cea a Europei Occidentale cu peste 6%.
Volkswagen a profitat de creşterea cererii în Europei, care a compensat încetinirea înregistrată de piaţa chineză, cea mai mare a grupului.
"Cursa dintre Toyota şi VW va fi foarte strânsă. Pentru aceste companii, profitabilitatea este mai importantă decât volumul", a declarat Koji Endo, analist în domeniul auto la Advanced Research Japan.
Piaţa auto globală a înregistrat creştere din 2009, dar în prezent piaţa chineză stagnează, cererea în Rusia s-a prăbuşit, iar în unele regiuni din Asia de Sud-Est şi America Latină încetineşte.
General Motors, al treilea mare producător auto la nivel mondial în funcţie de vânazări, a anunţat în această lună că vânzările grupului au scăzut cu 1,2% în primul semestru, la 4,86 milioane de vehicule.