Una dintre principalele probleme cu care se confruntă Automobile Dacia, cel mai mare exportator al României, este faptul că pentru motoare şi cutii de viteze este nevoit să apeleze la importuri deoarece nu găseşte furnizorii necesari pe plan local.
Philippe Nottez, directorul executiv al Uzinei Mecanice şi Şasiuri Dacia, ridică în premieră pentru un executiv din industria auto problema importurilor ce afectează direct productivitatea şi costurile uzinelor auto din România.
În opinia acestuia uzina importă prea multe piese din Europa de Vest deoarece nu găseşte local furnizori, iar pe lângă preţurile mai mari practicate de companii din ţări precum Franţa se adaugă şi costuri logistice importante cu transportul acestora până aici.
Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este a doua mare uzină de pe platforma industrială de la Mioveni după cea de automobile, având circa 4.000 de angajaţi şi fiind considerată cea mai complexă uzină mecanică a grupului Renault la nivel mondial. Aceasta înglobează mai multe tehnologii de fabricaţie precum turnătoria de aluminiu sub presiune, uzinare, asamblare de cutii de viteze pentru Dacia, Renault şi Nissan, asamblare de motoare pe benzină, sudură şi asamblare de osii şi punţi în principal pentru Dacia.