Auto

Opinie DW: Cum se autodistruge industria auto germană

Opinie DW: Cum se autodistruge industria auto germană

Autor: Catalina Apostoiu

18.06.2018, 00:00 1730

Producători auto germani ca Volkswagen şi Daimler au recunoscut până acum doar lucruri care oricum nu mai pot fi ascunse de ochii publicului. Henrik Bohme de la Deutsche Welle susţine că lucrurile vor sfârşi rău. Industria auto germană a avut parte de o adevărată săptămână neagră săptămâna trecută.

Mai întâi, CEO-ul Daimler Dieter Zetche a fost chestionat pentru a doua oară de ministerul transporturilor privind suspiciuni de manipulare a nivelului emisiilor. Două zile mai târziu, procurorii germani au impus VW o amendă de 1 miliard de euro. În aceeaşi săptămână, locuinţa CEO-ului Audi Rupert Stadler a fost cercetată.

Scandalul Dieselgate, început cu aproximativ trei ani în urmă, când VW a fost forţat să admită că a instalat dispozitive pentru manipularea testelor de emisii pe 11 milioane de maşini la nivel mondial, s-a transformat într-o criză uriaşă ce a cuprins întreaga industrie. Este o industrie care încă pretinde a fi un sector model (dar nu mai este) şi care nu oboseşte în a-şi sublinia contribuţia enormă la economia germană, scrie Henrik Bohme. În SUA, tot ce are legătură cu scandalul s-a mişcat foarte repede, în timp ce în Germania totul durează mult mai mult.

Constructorii auto germani au declarat că „cooperează pe deplin“ cu anchetatorii, dar nici pomeneală de aşa ceva, scrie Bohme. Mai degrabă, strategia acestora este să admită doar lucrurile care nu mai pot fi oricum ascunse de public.

Strategii par însă să se trezească într-un final. Convocarea şefului Daimler la ministerul transporturilor de două ori a reprezentat un semnal mult mai puternic, ca şi decizia procurorilor de a impune o amendă de 1 miliard de euro VW. Asta nu înseamnă că totul s-a sfârşit acum.

Acesta este doar începutul. După ce a plecat de la ministerul transporturilor, şeful Daimler a declarat pe un ton sfidător că firma sa va contesta în instanţă decizia autorităţilor. VW la rândul său a anunţat că va face apel contra amenzii ce i-a fost impusă.

Dieselgate este departe de a se fi sfârşit, scrie Bohme, care face apel la constructorii auto să-şi asume responsabilitatea pentru propriile fapte, în caz contrar Elon Musk, pionierul maşinilor electrice, urmând să fie marele câştigător într-un final. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO