Vânzârile de autovehicule au urcat cu 32% în prima jumătate a acestui an, la peste 47.000 de autovehicule, potrivit datelor statistice ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), acesta fiind cel mai bun prim semestru din 2011 încoace, depăşind valorile înregistrate în 2012 şi 2013.
Mai mult, vânzările de autoturisme au urcat în acelaşi interval cu 36%, la 39.300 de maşini.
„În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice care reprezintă 72% din volumulul total înregistrat pe primele şase luni din 2014. De remarcat este însă faptul că pentru luna iunie raportul dintre persoane fizice şi cele juridice este mai echilibrat, de 36% vs. 64%, în scădere totuşi faţă de luna trecută, influenţa programului «Rabla» fiind evidentă“, au spus oficialii APIA.
Dintre mărcile comercializate pe piaţa locală 30 au înregistrat creşteri ale vânzărilor în prima jumătate a anului, una a stagnat şi 11 au continuat trendul descendent. Printre cele mai mari scăderi înregistrate se numără cea de 95% a Subaru, la două maşini, MINI cu 41% la 39 de unităţi, Jaguar cu 23% la 24 de maşini şi BMW cu 20% la 577.