Auto

Piaţa auto, pe locul trei în topul creşterilor în Europa, dar la coada clasamentului după volume

Piaţa auto, pe locul trei în topul creşterilor în...

Autor: Bogdan Alecu

23.07.2014, 00:05 172
Piaţa auto românească a urcat pe locul trei în topul pieţelor cu cele mai mari creşteri în primele şase luni ale acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cu un avans de peste 27% faţă de perioada similară a anului trecut, la 31.225 de autoturisme.
 
Creşteri mai mari au avut Portugalia (plus 38% la 75.800 de unităţi) şi Croaţia, cel mai nou membru al Uniunii Europene, cu o apreciere de 33%, la 20.400 de maşini.
 
Din punctul de vedere al volumului, piaţa locală a încheiat primul semestru pe locul 19, pierzând o poziţie în favoarea Ungariei, ţară cu o populaţie la jumătate faţă de cea a României, cu un număr similar de salariaţi şi cu un salariu mediu net de 500 de euro, cu 100 de euro mai mare decât cel pe plan local. Pe de altă parte, în primul semestru al anului trecut piaţa locală se clasa pe locul 21 la nivel european. Diferenţa dintre prima jumătate a acestui an şi semestrul întâi din 2013 o constituie programul Rabla. Dacă în iunie 2013 acesta abia demara, iunie 2014 este deja cea de-a treia lună consecutivă din programul pe acest an, în care s-au casat peste 10.200 de maşini vechi şi s-au cumpărat tot atâtea noi.
 
Tot la nivel european, Dacia este pe locul trei în topul mărcilor cu cea mai accelerată creştere, cu un avans de peste 35%, la 195.000 de autoturisme înmatri­cu­late la nivel european, fiind depăşită de mărci precum Jeep şi Lexus, care se înca­drează în segmentul premium şi care au volu­me de peste 10 ori mai reduse.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO