Auto

Piaţa maşinilor electrice ar putea sări în acest an pentru prima dată de 100 de unităţi. Preţurile încep de la 13.000 de euro

Piaţa maşinilor electrice ar putea sări în acest an...

Autor: Bogdan Alecu

20.06.2017, 20:20 159

Prima de 10.000 de euro pentru maşini electrice a dinamizat piaţa automobilelor „eco“, cele mai căutate modele fiind cele smart electric. În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“, electrice şi hibride, acestea au ajuns la o pondere de 1,7% în totalul livrărilor realizate în primele patru luni ale lui 2017.

Programul Rabla Plus prin care Ministerul Mediului se angajează să subvenţioneze automobilele electrice cu aproape 10.000 de euro a pus pe jar piaţa auto locală, iar anul acesta s-ar putea livra pentru prima dată mai bine de 100 de maşini pe baterii.

Cererea cea mai mare pe piaţă este pentru modelele smart electric, pentru care ar fi înregistrate deja 70 de comenzi, în contextul în care prin Rabla Plus preţul unui smart fortwo pleacă de la aproape 13.000 de euro. Informaţia nu a fost confirmată de reprezentanţii Mercedes-Benz, care însă au subliniat că există cerere mare pentru acest model.

În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“, electrice şi hibride, acestea au ajuns la o pondere de 1,7% în totalul livrărilor realizate în primele patru luni ale lui 2017.

„Chiar dacă volumele sunt foarte mici, creşterile sunt importante - la cele electrice 142,1%, iar la cele hibride 185,2% - şi arată faptul că există un potenţial important de creştere al acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător, aşa cum este astăzi, va realiza volume importante şi va contribui astfel la reducerea poluării în trafic“ , au spus oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În prezent automobilul electric cu cea mai mare autonomie disponibil oficial în România este Renault ZOE, care poate rula până la 400 km cu un singur plin, iar preţul său prin programul Rabla Plus este de 19.550 de euro, TVA inclusă.

„Acum vindem cu bateria inclusă ZOE şi avem interes crescut pentru automobil, inclusiv din partea municipalităţilor. Ne concentrăm asupra municipalităţilor deoarece, spre exemplu, când am lansat în Franţa maşinile electrice, primii clienţi de flote au fost administraţiile şi munici­pa­lităţile. Următorul pas este retailul“ , a spus Hakim Boutehra, directorul ge­neral al Renault Commercial Rou­manie (RCR), compania care importă şi comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO