ZF 24

Porsche Cayenne facelift, în România din octombrie. GALERIE FOTO

Porsche Cayenne facelift, în România din octombrie....

Autor: Bogdan Alecu

24.07.2014, 14:12 1580

Porsche a prezentat primele imagini cu noul Cayenne facelift, versiunea restilizată a modelului lansat în urmă cu aproape patru ani. Aceasta vine cu un nou design, motorizări revizuite şi noi echipamente standard.

Noua generaţie Porsche Cayenne va fi disponibilă pe piaţă în cinci versiuni: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel la care se adaugă şi noul Cayenne S E-Hybrid, primul SUV din segmentul premium cu sistem „plug-in hybrid”. Acest model, împreună cu Panamera S E-Hybrid şi 918 Spyder, fac din Porsche singurul producător de maşini din lume care oferă trei modele plug-in hybrid. Toate noile motoare Cayenne au performanţe superioare şi un consum scăzut de combustibil în raport cu versiunile anterioare. Motorul V6 biturbo de 3,6 l, al modelului Cayenne S, este nou, fiind dezvoltat în totalitate de inginerii Porsche pentru această generaţie.

Noile modele Cayenne vor fi disponibile pe piaţă începând cu 11 octombrie 2014. în România, Cayenne Diesel va costa 59.787 euro, Cayenne S va costa 71.812 euro, Cayenne S Diesel 73.439 euro, iar preţul pentru Cayenne Turbo va fi de 113.637 euro. Cayenne S E-Hybrid va costa 73.126 euro, acesta fiind aproximativ preţul unui Cayenne S Diesel, cu mai mult de 1.000 euro sub preţul modelului anterior Cayenne S Hybrid. Această reducere este posibilă graţie tehnologiei inovatoare a inginerilor Porsche în ceea ce priveşte sistemul hybrid. Astfel, din acest moment, preţul unui Panamera S E-Hybrid scade cu 5.600 EUR , la 92.296 euro. Preţurile nu includ TVA şi alte taxe.

Cayenne S E-Hybrid este primul hybrid plug-in din segmentul SUV premium. Progresul tehnologic realizat de acest model este imens în comparaţie cu modelul anterior Cayenne S Hybrid. Noul model dispune de un acumulator bazat pe tehnologia litium-ion şi o capacitate de 10,9 kWh, care determină o autonomie în regim electric de la 18 la 36 de km, în funcţie de stilul de condus al şoferului şi de topografia drumului. Puterea motorului electric a fost dublată: de la 47 CP (24 kW) la 95 CP (70 kW). Consumul mixt de combustibil este acum de 3,4l/100 km (79 g/km CO2). Motorul de trei litri V6 supraalimentat (333 CP / 245 kW) şi motorul electric (95 CP / 70 kW) produc o putere combinată de 416 CP (306 kW) la 5.500 rpm şi un cuplu total de 590 Nm între 1.250 şi 4.000 rpm. Acest lucru permite atingerea unor performanţe asemănătoare unei maşini sport: acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,9 seconde şi o viteză maximă de 243 km/h. Viteza maximă în regim electric este de 125 km/h. Acumulatorul poate fi încărcat de la reţeau sau se poate încărca în timpul mersului. Porsche Car Connect permite accesarea informaţiilor relevante despre automobil prin intermediul unui smartphone.

Tradiţia maşinilor hybrid Porsche datează din anul 1899, de la modelul Porsche Lohner – primul automobil din lume cu acţionare electrică, alimentat cu baterie şi cu un motor cu combustie internă, ambele concepute şi construite de Ferdinand Porsche. în gama de modele curente, Panamera S E-Hybrid pune bazele standardelor mondiale, fiind primul vehicul plug-in din clasa premium. Modelul Cayenne S E-Hybrid transferă această tehnologie inovatoare şi segmentului SUV premium. Tehnologia hybrid extrem de puternică a fost deja aplicată şi la maşinile sport, de fapt, chiar la o maşină supersport – 918 Spyder. Acest autovehicul este un exemplu de transfer de tehnologie de la segmentul motorsport la automobilele de serie: cea mai avansată formă a tehnologiei hybrid se regăseşte în prezent la 919 Hybrid şi este studiată pentru producţia viitoarelor automobile de serie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO