Auto

Programul „Rabla” rupe în două APIA: Dacia şi Renault se retrag din Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile

Programul „Rabla” rupe în două APIA: Dacia şi...

Autor: Bogdan Alecu

03.02.2017, 16:09 3869

La o săptămână de la conferinţa anuală a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) , în care Brent Valmar, vicepreşedintele asociaţiei declara ca programul Rabla trebuie oprit, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie anunţă oficial că ies din APIA. Pentru prima dată, în cadrul conferinţei, nici Dacia şi nici Ford România nu au trimis niciun reprezentant, nici măcar la nivel de PR.

În vara anului 2011 Mercedes-Benz România a decis să nu mai comunice către APIA date cu privire la vânzările sale de autovehicule, decizia de a nu mai comunica cifre cu privire la vânzări fiind luată la nivel global. Pe de altă parte, Mercedes-Benz România este în continuare membru APIA.

În ultimii ani Dacia şi Renault au susţinut puternic programul de reînnoire a parcului auto, unde cele două mărci înregistrează volume importante, în timp ce mai mulţi importatori s-au poziţionat în favoarea opririi programului. Explicaţia pentru care importatorii nu susţin Rabla este că programul nu a avut niciodată o dată exactă de începere. Mai mult, Rabla generează vânzări mari într-un timp scurt, motiv pentru care dealerii trebuie să aibă aceste maşini pe stoc pentru a profita de program. Cum maşinile de pe stoc sunt finanţate de bancă, de cele mai multe ori, păstrarea acestora luni la rând (deseori programul era anunţat pentru februarie-martie-aprilie, dar începea de cele mai multe ori în mai sau iunie) genera costuri suplimentare mari pe care un dealer sau un importator mai mic nu le putea susţine. Având uzina în spate, Dacia putea livra oricând şi rapid de pe stoc maşinile necesare. Mai mult, la nivel de piaţă, vânzările către persoane fizice s-au polarizat către lunile cu Rabla, iar modul în care Ministerul Mediului suplimenta tichetele influenţa direct piaţa auto.

Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie (societate care comercializează mărcile Dacia, Renault şi Nissan în România) au anunţat că interesele acestora vor fi reprezentate de către ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), asociaţie fondată de Constantin Stroe la mijlocul anilor 90 care concetrează producătorii de componente auto de pe piaţa locală. Asociaţia prin Constantin Stroe a fost un puternic instrument de lobby pentru a atrage investiţii străine în industria auto locală.

În calitate de membri ACAROM, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie vor continua să susţină programele care vizează creşterea pieţei naţionale de vehicule noi.

Obiectivul este acela de a înlesni accesul clienţilor români la achiziţia de vehicule noi şi performante şi de a diminua numărul de vehicule poluante, care reprezintă un real pericol pentru mediul înconjurător, dar şi pentru siguranţa rutieră.

Prioritatea Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie este aceea de a oferi pieţei naţionale vehicule de calitate, moderne, la un preţ accesibil,  dar şi de a contribui la reînnoirea parcului de automobile.

În acelaşi timp, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie îşi vor consolida sprijinul pentru ACAROM cu activităţi la care contribuie peste 16.000 de angajaţi, în România. Una dintre preocupări vizează menţinerea capacităţilor industriale ale furnizorilor locali pentru industria auto, activităţile dealerilor şi ale angajaţilor acestora,  cele peste 150.000 de persoane, a căror experienţă este foarte importantă pentru ACAROM.

Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie vor continua să promoveze cele mai bune practici pentru dezvoltarea pieţei de automobile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO