Auto

Promisiunea lui Ştefan Ioniţă, directorul companiei naţionale de autostrăzi: Pentru podul suspendat de la Brăila, vom avea în câteva săptămâni un constructor. Este cel mai complex obiectiv lansat după Revoluţie. Vom intra în Top 5 în Europa

Ştefan Ioniţă, al doilea din stânga. Sursă foto: Botoşani News

Ştefan Ioniţă, al doilea din stânga. Sursă foto: Botoşani News

Autor: Corina Zamfir

17.09.2017, 18:11 1046

Ştefan Ioniţă, directorul general al CNAIR, a declarat în cadrul emisiunii “Ultima Ediţie” a TVR că vom avea în câteva săptămâni un constructor pentru podul suspendat de la Brăila, care va intra în Top 5 în Europa.

Cât despre sudul Capitalei, Ştefan Ioniţă a spus că vom avea un constructor (pentru Ringul 0) astfel încât să se facă legătura între A1 şi A2, pe coridorul IV, susţinând totodată şi dezvoltarea Noii Autostrăzi de Centură pe zona de Nord a Bucureştiului.

Nicolae Noica, fost ministru al lucrărilor publice, în perioada 1996-2000, prezent şi el în cadrul emisiunii, consideră că circulaţia este determinată de existenţa autostrăzilor şi nu invers şi că trebuie să existe competenţă şi responsabilitate pentru a face aceste lucruri.

Proiectul Comarnic-Braşov este esenţial pentru dezvoltare, alături de Piteşti-Sibiu. Ambele proiecte se justifică. La sfârşitul anului 2020 putem avea o autostradă care să traverseze munţii. Dar aceasta ţine şi de o legislaţie coerentă în domeniul achiziţiilor, a mai adăugat Ştefan Ioniţă.

“Multe din Studiile de Fezabilitate, realizate cu ani în urmă, erau bine făcute, iar acum proiectele sunt promovate pe baza acestora. Atâta timp cât avem un Studiu de Fezabilitate aprobat, trebuie să trecem la etapa de execuţie. Asta am făcut în ultimele 7 luni şi aşa am putut promova obiective de aproape 14 miliarde de lei. Un Studiu de Fezabilitate nu expiră. Putem să vorbim doar despre completarea unor elemente, care însă nu trebuie să întârzie începerea lucrarilor de execuţie”, explică Ştefan Ioniţă.

Studiile de Fezabilitate pentru Sibiu-Piteşti erau finalizate în 2008. Trebuiau doar implementate. Guvernele care au urmat nu s-au mai aplecat din păcate asupra acestor lucruri, susţine Nicolae Noica.

Directorul CNAIR a mai spus că urmează să mai lanseze anul acesta alte proiecte, în valoare de 17 miliarde de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO