Auto

Rabla transformă piaţa auto într-un roller-coaster: de la scăderi de 20% s-a ajuns la creşteri de 50%

Rabla transformă piaţa auto într-un roller-coaster: de...

Autor: Bogdan Alecu

18.08.2016, 00:08 1355

Vânzările de autoturisme noi au crescut în iulie cu 50%, faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 12.800 de unităţi, aceasta fiind cea mai bună lună din mai 2010 încoace, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Demararea târzie a pro­gra­mului Rabla, abia în luna iunie, deşi era aşteptat din mai, a dus la o explozie a vânzărilor de maşini noi în iunie şi mai ales în iulie, motiv pentru care toate cele 17.000 de tichete puse în joc au fost epuizate luna trecută.

În aşteptarea pro­gra­mului Rabla piaţa auto s-a transformat într-un roller-coaster cu scăderi de 20% înainte de programul de casare şi un boom de 50% în iulie în plin program Rabla. Şi în iunie, prima lună cu Rabla, vânzările au urcat cu 24 de procente, faţă de mai, când volumele au fost comparate cu mai 2015, acestea erau cu 21% mai mici decât cele obţinute în perioada similară a anului anterior.

„Vânzările consistente înregistrate în ultimele două luni în raport cu primele cinci luni din 2016 se datorează, în mare parte, unei acumulări a cererii, pe fondul aşteptării ge­nerate în piaţă de demararea târzie a pro­gramului Rabla, ce a pornit efectiv în data de 14 iunie“, au spus oficialii APIA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO