Auto

Renault anunţă prima flotă de maşini electrice vândută în România, fără ajutor financiar de la stat

Renault anunţă prima flotă de maşini electrice...

Autor: Bogdan Alecu

16.09.2015, 15:45 2502

Vânzările de maşini electrice, care nu poluează aerul, sunt susţinute în Europa de fiecare stat în parte prin introducerea unor beneficii fiscale, bonsuri chiar şi de peste 10.000 de euro pentru un automobil pe baterii şi alte avantaje precum permiterea accesului acestora pe benzile de autobuze, însă în România nu este momentan în derulare niciun astfel de program, cu toate că Ministerul Mediului a anunţat susţinerea, verbal, în primăvara acestui an.

Cu toate acestea, Renault a vândut săptămâna trecută prima flotă de ZOE pe piaţa locală, fără nicio susţinere financiară din partea statului. Ministerul Mediului anunţase în primăvară că va oferi bonusuri de până la 6.500 de euro (cumulat programul pentru maşini electrice cu Rabla) pentru achiziţia a 100 de maşini electrice în acest an.

“Săptămâna trecută am vândut patru Renault ZOE unei corporaţii mari din România. În total am livrat 10 automobile ZOE în România fără a fi ajutaţi de stat. Dar potenţialul pieţei poate fi atins numai cu susţinere guvernamentală, atât în ceea ce priveşte subvenţionarea acestora, cât şi în ceea ce priveşte infrastructura de alimentare a maşinilor electrice prin instalarea de puncte de încărcare”, a spus Jan Ptacek, directorul general al Renault Commercial Roumanie, compania care gestionează vânzările mărcilor Dacia, Renault şi Nissan pe piaţa locală.

Astfel, ZOE devine cel de-al doilea cel mai bine vândut automobil electric de pe piaţa locală după Tesla Model S, din care în România s-au înmatriculat anul acesta cel puţin 11 unităţi. Preţul unei maşini Tesla depăşeşte 80.000 de  euro, dar are o autonomie de peste 400 km, în timp ce un ZOE costă 22.000 de euro, dar autonomia sa este de circa 150 km.

“Nu mai are cum să se vândă 100 de maşini electrice anul acesta în România. Bonusul de 20.000 de lei pentru achiziţia unui astfel de automobil. Suntem în discuţii cu mai multe firme interesate de ZOE, însă potenţialul este limitat de infrastructură. Aceste maşini trebuie să se poată alimenta atât acasă, cât şI la birou dar şi la mall sau supermarket”, a spus Jantacek.                                                                         

Al doilea mare jucător de pe piaţa maşinilor electrice este Volkswagen, care a vândut trei VW e-up! şi un VW Golf Electric, alături de un Golf GTE plug-in hybrid. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO