Auto

Renault prezintă noul Kadjar, crossoverul care completează gama alături de Dacia Duster. Galerie FOTO

Foto

Foto

Autor: Bogdan Alecu

02.02.2015, 19:49 3636

Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, a prezentat astăţi la Paris noul Kadjar, crossoverul de segment compact al mărcii franceze realizat pe aceeaşi platformă cu Nissan Qashqai, miza fiind o piaţă mondială de 18 milioane de unităţi.

"Acest nou crossocer vafi un model cheie pentru noi, pe o piaţă care reprezintă 20% din vânzările mondiale de automobile. Anul trecut am vândut 200.000 de modele Captur (crossoverul de clasă mică al Renault - n.red.), iar Kadjar vine în completarea acestuia", a spus Carlos Ghosn.

Potrivit oficialilor Renault Kadjar este realizat pe platforma CMF a Alianţei Renault-Nissan, iar 30-40% din componentele sale sunt comune cu cele ale Nissan Qashqai, în special cele ce ţin de şasiu şi motor, nu cele vizibile de la interior sau caroserie. Dar spre deosebire de Qashqai, Kadjar va fi mai lung şi mai lat.

Spre deosebire de Renault Koleos, care este produs în Coreea de Sud în uzina Samsung Motors, Kadjar va fi asamblat în Spania, la Palencia alături de Megane. În plus, pentru piaţa din China, Kadjar va fi produs la uzina din Wuhan, în parteneriat cu Dongfeng.

"Kadjar utilizează o platformă comună cu Nissan Qashqai, astfel realizând economii importante, iar profitul va fi reinvestit pentru a face maşina mai atractivă. Acesta face parte din noua generaţie de modele alături de Espace, un viitor model entry, un nou sedan de clasă medie şi un pick-up, modele ce vor urma a fi lansate", a spus Ghosn. Reînnoirea gamei Renault şi adaptarea la noua linie de design implementată de designerul-şef Laurens van der Acker începând cu 2013 când a fost lansat noul Clio IV urmat de Captur în 2014 şi Twingo.

"Kadjar va dispune de cele mai noi tehnologii, pornind cu cea de-a doua generaţie a sistemului R-Link şi trei versiuni 4x4, tracţine doar pe puntea faţă şi Extended Grip (tracţiune faţă şi sistem de control al tracţiunii în off-road - n.red.)", a spus Ghosn.

Kadjar este lansat pe o piaţă a SUV-urilor şi crossoverelor care reprezintă un sfert din cea europeană şi aproape o treime din cea a Chinei. 

"Putem face faţă cererii pentru Kadjar. În Palencia avem o rezervă de producţie, iar producţia se va dezvolta în ritm cu vânzările. Spre exemplu, în cazul lui Captur am avut anul trecut vânzări duble faţă de cele estimate iniţial", a spus Thierry Bollore, Chief Competitive Officer.

Spre comparaţie, anul trecut pe piaţa românească segmentul SUV-urilor a înregistrat al patrulea cel mai puternic avans, de 23,4% conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), după clasa mini, mică şi de lux.

Noul Kadjar vine în completarea gamei Grupului Renault în Europa şi Africa de Nord, unde pe segmentul SUV-urilor concernul francez oferă modelul Dacia Duster.

"Avem în portofoliu modelul Duster, dar prin Kadjar dorim unul corespunzător pieţei europene. Cu acesta, dorim atât să păstrăm loialitatea clienţilor Renault, care în căutarea unui astfel de crossover mergeau către alte mărci,cât şi să atragem unii noi, aşa cum am făcut cu Captur", a spus Jerome Stoll, Chief Performance Officer al Renault. "Duster şi Kadjar sunt modele complet diferite, cu obiective diferite. Duster este mai sportiv, iar Kadjar este mai rafinat. Sunt maşini complementare care se vor vinde pe aceleaşi pieţe", a subliniat Jerome Stoll.

Preţurile noului Kadjar vor fi comunicate pentru piaţa franceză în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an, când vor fi comunicate şi informaţii despre gama motorizărilor. În România Kadjar vine în vara acestui an, iar cel mai probabil, preţul de pornire va fi de circa 18.000 de euro, potrivit estimărilor ZF.

 

 

  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO