Auto

Renault reintră în cursă cu Volkswagen în clasa medie cu noul Talisman. GALERIE FOTO

galerie foto

galerie foto

Autor: Bogdan Alecu

08.07.2015, 18:44 4938

Grupul Renault a prezentat săptămâna aceasta al Paris noul Talisman, model care a fost testat inclusiv în România înainte de a fi lansat oficial pe piaţa europeană.

"Pentru Talisman a fost un concurs mondial între centrele de design. Întotdeauna începem cu o competiţie între centrele de design dar de această dată centrul din Franşa a proiectat maşina deoarece aici s-a bucurat de o atenţie foarte mare. Avem aici un designer foarte talentat, Alexis Marteau. Centrul din Bucureşti a concurat ca întotdeauna, înă a avut multe proiecte şi ne-a ajutat mult cu crossoverul Kadjar", a spus Laurens van den Acker, senior vice-president şi designer-şef al Grupului Renault. 

Miza noului model o reprezintă urcarea în segment a Renault spre clasa premium, urmând astfel trendul lansat atât de noul VW Passat dar şi de noul Ford Mondeo ce vine acum şi în versiunea de lux Vignale.
"Talisman este un nou tip de Renault, care aspiră spre segmentul premium. Totul legat de acest model este nou, de la platformă la execuţie. Suntem în mod de cucerire acum şI este ca şI cum am porni un nou capitol. Vrem să seducem clienţi şi de la concurenţă cu ea", a spus Laurens van den Acker.

În primele cinci luni ale anului Renault a livrat doar puţin peste 5.100 de automobile Laguna, model pe care noul Talisman îl înlocuieşte, şi numai 58 de limuzine Latitude, limuzina poziţionată în partea superioară a clasei medii de către Renault în gama sa. Spre comparaţie, Volkswagen a livrat în aceeaşi perioadă aproape 90.000 de automobile Passat, cu o creştere de aproape 40% şi care reprezintă o treime din totalul segmentului din care face parte.

Noul Talisman va fi disponibil cu trei motorizări diesel, de 1,5 litri dCi 110 CP, 1,6 litri dCi 130 CP şi 1,6 dCi bi-turbo de 160 CP alături de două motoare pe benzină, de 150 respectiv 200 CP. În plus, limuzina vine cu sistem 4Control ce poate „vira” toate cele patru roţi pentru a face maşina mai manevrabilă şi agilă, dar şi cu sistem de infotainment R-Link 2 cu display touchscreen de 8,7 inchi. În plus, după modelul segmentului premium, Talisman dispune de sistem Multi-Sense, prin care cel de la volan poate seta maşina într-unul din modurile Comfort, Sport, Eco, Neutral şi Perso, care poate fi configurat după cerinţele celui de la volan. Oficialii nu au comunicat încă preţul care cel mai probabil în România va porni de la 21.000 – 22.000 de euro cu TVA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO