Potenţialul României de a ajunge la 5-6 mil. mp de depozite în următorii cinci ani, adică aproape dublu faţă de cât are în prezent, vine din transformarea României într-un hub regional pentru Bulgaria, spaţiul ex-iugoslav, Republica Moldova şi chiar Turcia sau Ucraina, sunt de părere analiştii pieţei de logistică.
„Din România se poate livra repede şi la un preţ bun numai către ţări vecine din cauza infrastructurii“, explică Laurenţiu Duică, Associate Director - Industrial Division în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Colliers International. Pe de altă parte, din cauza infrastructurii deficitare, în condiţiile în care Bucureştiul nu este legat direct prin autostradă de nicio altă capitală europeană, ci doar de Piteşti, Ploieşti şi Constanţa, România nu poate deservi pieţe mai îndepărtate deoarece un camion poate pierde trei ore numai la Domneşti, la intersecţia centurii capitalei cu un drum judeţean, după care Valea Oltului deja este foarte aglomerată şi implicit nu se poate estima corect un timp de tranzit.
Dar cu o infrastructură în expansiune, lucrări noi pe centura Capitalei şi noi tronsoane de autostradă, orice îmbunătăţire ajută la dezvoltarea unor noi zone. Printre companiile care au ales această soluţie se numără retailerul de încălţăminte Deichmann, parte a grupului german cu acelaşi nume.
Şi firmele de transport cresc. Spre exemplu reţeaua Pall-Ex a înregistrat în 2017 cel de-al şaselea an consecutiv, având creşteri ale volumelor. Ce face însă special acest an este atingerea pragului de 1 milion de paleţi transportaţi în cadrul reţelei.
Acum în România rata de neocupare este la o limită istorică , sub 2% în Bucureşti şi în jurul a 2 % la nivel naţional pe măsură ce creşterea consumului a dus la o cerere tot mai mare de spaţii logistice.