România ţine capul de afiş la Frankfurt, la zece ani de la semnarea privatizării uzinei de la Craiova

12 sep 2017 Autor: Bogdan Alecu

Dacia lansează astăzi în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, cel mai avansat din punct de vedere tehno­logic automobil asamblat vreo­dată la Mioveni, iar Ford prezintă noul EcoSport, SUV-ul care are misiunea de a accelera producţia la Craiova.

În urmă cu un deceniu, Ford prelua oficial uzina de la Craiova prin semna­rea contractului de privatizare cu statul ro­mân, reprezentat la acea vreme de Călin Popescu Tăriceanu. De atunci, Ford a asamblat în Bănie circa 300.000 de autovehicule din modelele Transit Connect şi B-Max, volum similar cu cât ar fi trebuit să producă într-un singur an. Pe de altă parte, în 2007 economia Europei „duduia”, vânzările creşteau, iar potrivit unor surse din cadrul Ford, planul americanilor era ca la Craiova să ajungă Fiesta, asamblat şi în prezent în Germania la Köln.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.09.2017

 
Cuvinte cheie:
craiova
, frankfurt
, privatizare
, semnare
, uzina
, romania
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide