Cifra de afaceri a sectorului producătorilor de componente va creşte până în 2025 de la 10,7 mld. euro, cât a fost anul trecut, la peste 20 mld. euro, în condiţiile în care în următorul deceniu piaţa globală de componente va creşte de la 406 la peste 600 mld. euro, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
„Sectorul componentelor poate ajunge uşor la 20 de miliarde de euro în România pentru că are potenţial. Anul trecut cifra de afaceri a sectorului auto a crescut cu 20% faţă de anul precedent la 15,9 mld. euro, din care 5,2 mld. euro reprezintă producţia de maşini şi 10,7 mld. euro producţia de componente auto. Tot timpul visez la un al treilea producător, este loc pe piaţa din România“, a spus Constantin Stroe, preşedintele ACAROM în cadrul Conferinţei ZF „Cheie, contact, sales! Cum relansăm industria auto din România?“, organizată de ZF în parteneriat cu Garanti Leasing, Colliers International şi Eurotax. În total, industria auto reprezintă 11% din PIB şi 24% din exporturi.
La doar câteva săptămâni de când Daimler a demarat o nouă investiţie de 300 mil. euro la Sebeş într-o nouă fabrică de cutii de viteze, alte două companii vest-europene sunt interesate de o unitatate de producţie pe piaţa locală. „Sunt două companii din Europa de Vest care sunt interesate să investească în industria auto din România. Valoarea celor două posibile investiţii este undeva la 75-80 mil. euro. Ei caută asocieri cu producători naţionali care nu au tehnică, iar locurile de muncă se ridică la aproximativ 170. Nu putem întoarce spatele unei astfel de ocazii. Acestea sunt flori rare care apar în ultimul timp în industria auto din România“, a subliniat Stroe.
Piaţa locală este susţinută şi în acest an de programul „Rabla“. La trei săptămâni de la demarare au fost raportate 3.569 de tichete rezervate dintre care 3.520 validate, o rezervare în curs şi 46 sunt invalide din cauza datelor completate greşit sau eronate, iar disponibile sunt alte 13.431 de tichete.
„Programul Rabla a fost un program de tranziţie anul trecut. Anul acesta am venit cu un concept nou, care să ajute piaţa auto şi sperăm că se vor consuma toate tichetele pe care le avem disponibile. La Rabla am considerat că avem nevoie de un alt program, dar o evaluare a lui o vom avea peste 2-3 luni de funcţionare“, a spus Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).