Auto

Salonul Auto de la Paris, evenimentul anului în industria auto, vine cu 3 premiere importante pentru români. Galerie FOTO

Salonul Auto de la Paris, evenimentul anului în...

Autor: Bogdan Alecu

01.10.2014, 11:51 1537

Salonul Auto de la Paris este unul de semnificaţie deosebită pentru industria auto românească, în contextul în care în 2006 acolo a fost lansat Logan MCV, modelul ce a lansat practic Dacia în Europa de Vest, iar Parisul este locul unde în iunie 2004 a fost prezentat în premieră Logan. De asemenea, tot la Paris Ford a prezentat în 2012 versiunea de serie a lui B-Max, primul autoturism Ford asamblat la Craiova.

În acest an, încă o dată Dacia şI Ford prezintă la Paris două modele importante pentru industria auto românească. Americanii lansează noul S-Max, monovolumul sport realizat pe aceeaşi platformă cu noul Mondeo, de la care va prelua atât motorul EcoBoost de 1,5 litri pe benzină, cât şi pe cel de 1,0 litri EcoBoost, ambele produse la Craiova.

Dacia va “relansa” modelele sale de familie Lodgy şi Dokker în versiunea Stepway şi speră să repete rezultatul obţinut cu Sandero Steoway. După lansarea versiunii Stepway a lui Sandero, aceasta a ajuns să reprezinte peste 70% din vânzări în Europa de Vest.
În cazul lui Lodgy şi Dokker versiunea Stepway vine de asemenea cu o imagine mai sportivă ce aminteşte de crossovere cu ajutorul unor noi bare de protecţie, scuturi faţă şi spate din crom satinat, pasaje roţi cu protecţii din plastic de culoare neagră şi ornamente de design Dark Metal. La interior cele două vin cu o tapiţerie nouă şi noi ceasuri de bord. La fel precum în cazul lui Sandero Stepway, şi cele două noi modele vin în echipare de top, cu sistem multimedia Media Nav, tempomat (până acum era disponibil doar limitatorul de viteză) şi senzori de parcare în spate.

În segmentul superior, printre cele mai aşteptate noutăţi de la Paris se numără şi noul Audi A6 facelift, versiunea restilizată a limuzinei de clasă mare a constructorului german. A6 vine cu modificări ale designului exterior şi interior, dar şi cu un nou chip grafic pe sistemul multimedia – Nvidia Tegra 30 ce va permite redarea a întregului conţinut al unui smartphone, direct în automobil. De asemenea, clienţii vor putea opta pentru night vision pentru o mai bună vedere pe timp de noapte dar şi de noi motorizări mai economice.

Volkswagen mizează şi la Paris pe versiunea Alltrack, disponibilă acum pentru noul Golf, aceasta fiind cea de-a 12-a versiune a modelului compact german. Noul Golf Alltrak vine în forma unui break dar cu o imagine mai robustă, tipică crossoverelor cu protecţii de plastic şi o gardă la sol mai mare cu 20 mm faţă de versiunea normală dar şi cu sistemul de tracţiune integrală 4Motion.

Renault doreşte să surprindă la el acasă şi după ce anul trecut Volkswagen a prezentat la Frankfurt un model ce consuma 1 litru/100 km, acum a venit rândul francezilor să prezinte la Paris modelul Eolab. Conceptul vine cu peste 100 de inovaţii ce vor fi prezente pe modelele de serie ale Renault în următorii şase ani. Eolab are un coeficient aerodinamic de numai 0,235, cu 30% mai mic decât un Clio şi este cu 400 km mai uşor ca acesta datorită utilizării unor materiale precum magneziu sau sticlă ultrasubşire. Sistemul de propulsie este unul hibrid, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1,0 litri SCe în trei cilindri ce dezvoltă 75 CP şi unul electric de 68 CP.

În categoria supercarurilor Ferrari vine să uimească la Paris cu noua ediţie limitată 458 Speciale Aperta ce va fi produs în numai 499 de exmplare. Acesta vine cu un plafon hard-top din aluminiu, ceva putea fi coborât în numai 14 secunde. Sub capota acestuia se regăseşte un V8 de 4,5 litri de 605 CP ce permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde. Preţul oficial nu a fost comunicat, dar cel mai probabil va fi de peste 200.000 de euro.

Salonul Auto de la Paris este unul dintre cele mai importante evenimente ale industriei auto, ce are loc o dată la doi ani în capitala Franţei. Anul acesta sunt aşteptaţi să viziteze cele peste 1.600 de standuri mai bine de 1,2 milioane de vizitatori care vor plăti între 8 şi 14 euro pentru un bilet pentru a avea accest în Porte de Versailles, centrul expoziţional unde are loc evenimentul.

În total, suprafaţa expoziţională are 96.000 mp unde sunt expuse peste 100 de premiere internaţionale prezentate celor 13.000 de jurnalişti din peste 100 de ţări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO