Auto

Salonul Auto Paris 2012: începe era automobilului „digital“

Salonul Auto Paris 2012: începe era automobilului „digital“

Autor: Bogdan Alecu

27.09.2012, 10:40 1558

Maşini electrice, automobile propulsate de cele mai noi sisteme de propulsie alternative, cele mai luxoase sau cele mai practice, toate fac parte din cele peste 100 de premiere ale celor 253 de constructori din 23 de ţări prezenţi în cadrul ediţiei de anul acesta a Salonului Auto de la Paris. Acestea vor fi vizionate şi analizate de cei peste 13.000 de jurnalişti din 103 ţări prezenţi în capitala franceză, alături de cei aproape 1,3 milioane de vizitatori aşteptaţi.

Printre premiere se numără automobile cu tablete-PC încorporate, maşini care comunică direct cu infrastructura unui oraş, dar şi maşini sport de sute de cai-putere şi care oferă un consum mediu tipic unui autoturism de oraş. În timp ce ediţiile anterioare au fost dominate de concepte ce anunţau maşini electrice, acum automobilele pun accent pe tehnologie, dar fără a mai elimina motorul clasic.

La ultimul Salon Auto de la Paris, cel din 2010, Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler şi şeful mărcii Mercedes- Benz, declara că ediţia era una istorică, în condiţiile în care era ultima înainte ca automobilele electrice de serie să ajungă în showroomurile din Europa. Şi aşa a şi fost. Începând cu acel an maşinile electrice au început să apară în showroomuri, însă vânzările acestora pot fi comparate cel mult cu cele ale Rolls Royce, în condiţiile în care preţurile acestora s-au menţinut prohibitive. Printre mărcile care au venit cu modele electrice se numără Nissan care a lansat Leaf, în timp ce Mitsubishi a venit cu iMiEV, dintre care doar al doilea a fost lansat oficial şi în România.

În timp ce "boomul" automobilelor electrice şi-a pierdut din intensitate, atenţia publicului este atrasă (din nou) de automobilele sport, dar şi noile generaţii ale unora dintre cele mai bine vândute automobile.

Dintre acestea, la Paris printre cele mai aşteptate maşini se numără şi automobile cu un impact direct asupra economiei româneşti. În timp ce Renault continuă seria de noi modele Dacia lansate, cu noile Sandero şi Logan, Ford lansează Mondeo. Cu toate că Mondeo nu va fi produs în România, ci tot în Europa de Vest, noua generaţie a limuzinei constructorului american va fi disponibilă inclusiv cu motorul de 1,0 litri EcoBoost de 125 CP care este produs la Craiova şi la Köln. Mai mult, acesta ar putea fi disponibil de anul viitor şi cu cel de 1,5 litri EcoBoost de 180 CP care va fi produs tot la Craiova.

Printre cele mai spectaculoase modele se numără şi Nissan TeRRa, un SUV propulsat de un sistem de pile de combustibil care produce energie electrică pentru cele trei motoare electrice ale sale, sau con cep tul Peugeot Onyx. Acesta cu toate că este un supercar care dezvoltă nu mai puţin de 600 CP furnizaţi de un motor V8 pe benzină de 3,7 litri, faptul că dispune de încă un motor electric de 80 CP permite reducerea consumului mediu până la 4 litri/100 km, adică tot cam cât o maşină de oraş cu un motor de 1,2 litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO