Auto

Şeful Dacia: Autostrada Piteşti-Sibiu trebuie construită până în 2020. România nu transmite un mesaj bun către investitori dacă nu va fi gata

Şeful Dacia: Autostrada Piteşti-Sibiu trebuie...

Autor: Bogdan Alecu

17.04.2015, 18:33 814

Construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu este una foarte importantă pentru Dacia, în contextul în care aceasta influenţează direct productivitatea uzinei din Mioveni, alături de gradul de automatizare.

„Discuţiile despre infrastructură cu Guvernul sunt poveşti fără sârşit de când am venit, de la finalul lui 2013. Am văzut că noul masterplan a fost publicat, studiile tehnice ar trebui să înceapă pentru a pregăti licitaţiile, mai ales pentru Piteşti-Sibiu care este în topul priorităţilor ca autostradă. Acum important este deadlineul pentru aceasta. Noua autostradă nu ar trebui realizată mai târziu de 2020 (cand ar fi lansată urmatoarea generaţie de Logan şi Sandero – n.red.), care deja ar fi prea târziu. În cel mai bun caz ar trebui să fie gata până în 2018 şi cel mai rău 2020 dar nu mai târziu. Şi confirmăm calculul că ne costă 30 de euro per maşină, şi nu afectează doar exporturile ci şi transportul de componente”, a subliniat Nicolas Maure, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia.

Anii 2018 şi 2020 sunt ani în care Dacia va lansa noua generaţie de modele Duster, respectiv Logan şi Sandero, modele care susţin integral producţia din România şi competitivitatea acesteia faţă de Maroc.

„Dacă este după 2020, costurile vor fi în continuare mari, România nu va trimite mesajul corect către Renault deoarece toate proiectele de infrastructură derulate până acum au avut foarte mari întârzieri. Şi în Slovacia a existat o problemă cu autostrăzile la fel şi Ungaria şi Polonia, însă toate aceste ţări au luat măsurile necesare şi infrastructura a evoluat. Dacă România nu face nimic în acest sens, nu va transmite un mesaj bun investitorilor”, avertizează şeful Dacia.

Ieri aproape 7.000 de persoane, inclusiv membri ai Sindicatului Automobile Dacia au protestat în centrul Mioveniului pentru a cere Guvernului începerea lucrărilor la autostrada Piteşti-Sibiu. Liderii de sindicat au spus că angajaţii se tem că îşi vor pierde locurile de muncă din cauza lipsei autostrăzii.

Ca răspuns pentru aceştia, premierul Victor Ponta a declarat că „dacă angajaţii Dacia o mai ţin în mitinguri Renault va muta producţia Dacia în Maroc”.

Ministerul Transporturilor a emis săptămâna trecută un comunicat prin care asigură faptul că Piteşti-Sibiu este o prioritate, însă cu toate că este un proiect important, vechiul studiu de fezabilitate a expirat, iar ministerul a mai demarat acum încă o licitaţie pentru refacerea acestuia. Licitaţia a fost câştigată, însă imediat a fost depusă şi contestaţie, ceea ce va lungi şi mai mult procedurile. Mai mult, studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre centura Piteşti şi cea a Sibiului, ambele parte a A1 va dura un an şi jumătate, după care va urma licitaţia pentru tronsoane şi contestaţii, astfel încât cel mai devreme lucrările ar putea demara la începutul anului 2017. Astfel guvernul ar trebui să termine în trei ani o autostradă de cei 120 km cât va avea tronsonul, din care 20 km va fi în zonă de munte, ce presupune existenţa mai multor tuneluri, poduri şi viaducte. Spre comparaţie, construcţia Bucureşti-Ploieşti de aproape 60 km a durat aproape cinci ani, iar lucrările la tronsonul de 22 km Sălişte-Cunţa al autostrăzii A1 Sibiu-Deva au durat mai bine de trei ani, în condiţiile în care constructorul a decis să taie un deal în loc să construiască un tunel, soluţie care a determinat alunecări de teren în zonă şi întârzieri în program.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO