Auto

Jan Gijsen, CEO şi preşedinte al Ford România, dezamăgit de muncitori

Şeful Ford Craiova, dezamăgit de muncitori

Autor: Bogdan Alecu

19.05.2011, 23:59 18803

Uzina auto de la Craiova nu reuşeşte să atingă nivelul decalitate dorit de americanii de la Ford, potrivit publicaţieispaniole Las Provincias care îl citează pe Jan Gijsen, CEO şipreşedinte al Ford România, ca fiind "dezamăgit" de cei aproape3.600 de muncitori de la fabrică.

Nivelul ridicat de rectificări care trebuie efectuate pe liniade asamblare în România încetineşte, potrivit ziarului spaniol,planificarea producţiei la nivel european.

Mai mult, Las Provincias citează mesajele lui Gijsen cătreangajaţii uzinei, în care şeful Ford le transmitea angajaţilor căuzina nu era pregătită la începutul anului să asambleze modelulTransit Connect, în timp ce în luna aprilie acesta a cerut oreacţie rapidă din partea angajaţilor

"Noi suntem contracronometru. Primele prototipuri de vehicule şimotoare sunt programate să intre în producţie la mijlocul acestuian. Prin urmare, în lunile următoare trebuie să se îmbunătăţeascăatât calitatea cât şi fluxul de producţie actual", a subliniatşeful Ford România în comunicatul internă.

La nivelul lunii mai tonul preşedintelui Ford Româniadevine însă unul mai grav. "Trebuie să spun că suntem dezamăgiţi deperformanţa noastră pe plan intern, de modul în care livrămclienţilor noştri interni. Când văd numărul de rectificări necesareca urmare a controalelor de calitate, îmi dau seama că nu se acordăimportanţă clienţilor. Am implementat toate procesele şiinstrumentele adecvate. Am făcut toate programele de formarenecesare. Trebuie să ne concentrăm pe ceea ce facem. În prezentexistă volume mici şi nu sunt mulţumit cu procesul nostru intern",a subliniat şeful Ford în scrisoarea internă la nivelul luniitrecute.

"În ceea ce priveşte materialul din mai 2011 din buletinulinformativ intern, preşedintele Ford România a evidenţiat un aspectimportant pentru Ford, care este calitatea. Totuşi, aceasta nutrebuie considerată o afirmaţie negativă privind nivelul decalitate al modelului Transit Connect ce se produce la fabrică,care sunt la un standard foarte ridicat", a declarat Nadia Crişan,membru în consiliul de administraţie al Ford România.

În primele patru luni ale acestui an la Craiova s-au asamblataproape 2.900 de utilitare Transit Connect, în creştere cu 300%faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilorAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, toatefiind exportate către pieţe din Europa Centrală şi de Vest.

Anul trecut Ken Macfarlane, vicepreşedinte responsabil de cele21 de uzine Ford la nivel european, declara într-un interviuacordat ZF la uzina de la Valencia că angajaţii de la Craiova "suntfoarte receptivi, dar este o călătorie pe care am început-oîmpreună şi mai avem de parcurs, fiind un proces de învăţare". Încăde atunci se punea întrebarea cât de dificil va fi pentru cei 3.600de angajaţi să treacă acum la producţia de modele Ford, după cemulţi dintre ei au produs modele Oltcit şi apoi Daewoo. Macfarlanea subliniat atunci că "răspunsul stă în leadership".

Potrivit oficialilor Ford, compania nu a concediat niciunangajat de la Craiova din motive legate de neîndeplinireasarcinilor la locul de muncă. În acelaşi timp, compania deruleazăîn continuare programe de training în vederea atingeriistandardelor de calitate impuse la nivel mondial de Ford MotorCompany. Jan Gijsen a preluat de la 1 ianuarie 2011 funcţiile dedirector al fabricii Ford de la Craiova şi de preşedinte al FordRomânia de la Dionisio di Campos, primul executiv alconstructorului american, care s-a ocupat de proiectul Craiova încăde la început.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO