Auto

SUV-ul Ford EcoSport „de Craiova” a depăşit vânzările Fiesta în trimestrul doi al acestui an şi a urcat pe locul trei în topul constructorului american pe piaţa locală

SUV-ul Ford EcoSport „de Craiova” a depăşit...

Autor: Bogdan Alecu

13.07.2018, 13:18 3080

Înmatriculările SUV-ului Ford EcoSport, produs de americani în uzina de la Craiova, au ajuns la un volum de 380 de unităţi în al doilea trimestru al acestui an, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cu acest volum, EcoSport se clasează pe locul trei în topul celor mai bine vândute modele Ford pe piaţa locală, după Focus şi Kuga.

Noul EcoSport a reuşit astfel să depăşească la vânzări modelul Fiesta în trimestrul al doilea, în condiţiile în care Fiesta a înregistrat 374 de unităţi înmatriculate. Arhiva DPRCIV nu include datele din primul trimestru al acestui an şi nici pe cele din 2017.

Spre comparaţie, anul trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) s-au vândut 141 de maşini din vechea generaţie a EcoSport, în timp ce în 2015 vânzările EcoSport din prima generaţie erau de 224. Astfel, în acest an, într-un singur trimestru, s-au vândut de aproape 2 ori mai multe decât în întreg anul trecut.

Ford România a demarat luna trecută producţia versiunii cu tracţiune integrală a SUV-ului EcoSport şi odată cu acesta, cadenţa zilnică a uzinei a urcat spre 700 de maşini pe zi, potrivit datelor din piaţă.

Versiunea 4x4 a lui EcoSport va reprezenta aproximativ 20% din producţia şi vânzările modelului la nivel european, conform sursei citate. Dacă ritmul de producţie se va menţine până la finalul anului, spre 700 de maşini pe zi, atunci Ford va ajunge la o medie lunară de cel puţin 14.000 de unităţi, iar în total uzina să livreze cel puţin 140.000 de maşini în acest an.

EcoSport dispune de tracţiune integrală numai pe motorizarea diesel de 1,5 litri Ecoblue de 125 CP. Preţul de pornire pentru acesta este de 19.800 de euro cu TVA, potrivit siteului companiei, luând în calcul versiunea de echipare Trend. Modelul 4x4 este cu 1.700 de euro mai scump decât cel cu tracţiune faţă, luând în calcul acelaşi nivel de echipare şi acelaşi motor. Un model cu tracţiune integrală va creşte preţul mediu al maşinilor livrate de Ford România iar acest lucru va avea un impact direct asupra businessului. Chiar şi fără un an întreg de EcoSport, Ford România a reuşit anul trecut să revină în „clubul miliardarilor”, cu afaceri de 1,06 mld. euro în 2017. Anul acesta, cu o producţie de aproape trei ori mai mare decât cea din 2017, americanii ar trebui să treacă de 2 miliarde de euro şi să urce spre cel puţin 2,5 miliarde de euro.

La nivelul clasei SUV-urilor mici, EcoSport este printre puţinele modele care vine cu tracţiune integrală. Printre concurenţi se numără Opel Mokka X, VW T-Roc, Dacia Duster şi Vitara. În segment, Duster ocupă în prezent locul trei şi a înregistrat în prima jumătate a acestui an cea mai mare creştere a vânzărilor, depăşind inclusiv modelul Opel Mokka X.           

Potrivit Jato Dynamics, în primul trimestru al acestui an EcoSport a realizat în Europa vânzări mai mari decât Suzuki Vitara, Audi Q2, Nissan Juke şi Jeep Renegade.

Americanii au asamblat în mai, potrivit celor mai recente date, 13.451 de SUV-uri Ecosport în Bănie, în cel mai ridicat volum realizat vreodată în uzină. Mai mult, Ford deja a produs în primele cinci luni aproape 60.000 de unităţi. Spre comparaţie, în 2013, cel mai bun an de până acum în istoria uzinei sub emblema Ford, compania producea 68.000 de maşini. în cazul în care Ford va menţine ritmul până la finalul anului, Ecosport va ajunge spre 130.000 de maşini.

Ford România a anunţat oficial în luna mai faptul că va lansa în producţie un al doilea model în uzina auto de la Craiova, proces în care va investi încă 200 mil. euro şi va recruta încă 1.500 de oameni, majorând astfel investiţia totală la peste 1,5 miliarde de euro şi numărul angajaţilor la 5.900. Potrivit calculelor ZF, dacă în prezent sunt asam­blate 600 de maşini pe zi, cu noul model şi încă un schimb introdus pe lângă cele două deja existente s-ar putea ajunge la 900 de maşini pe zi, adică o producţie anuală cuprinsă între 218.000 şi 260.000 de unităţi, în funcţie de numărul de zile lucrătoare.

Având în vedere timpul mare de livrare al pieselor şi riscul ca acestea să nu fie livrate la timp, se pune astfel presiune mare pe stocuri şi implicit pe costurile logistice aferente. Din acest motiv, compania are nevoie de furnizori cât mai aproape de uzină, dar şi de un drum expres sau o autostradă între Craiova şi Piteşti, în condiţiile în care mulţi furnizori sunt concentraţi în zona Transilvaniei şi Europei de Vest.

în prezent circa o treime din compo­nentele dintr-un EcoSport sunt produse în România, însă acest procent va creş­te pe măsură ce uzina va urca spre capacitate maximă.

în prezent pe platforma Ford din Craiova sunt opt furnizori ai uzinei, aceştia venind încă din 2012 odată cu demararea producţiei vechiului B-Max, însă odată cu extinderea producţiei, nu mai există loc pentru venirea şi a altor furnizori.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO