Auto

Taxa de poluare auto în versiune 2011: de la 125 la peste 21.000 de euro

Taxa de poluare auto în versiune 2011: de la 125 la peste 21.000 de euro

Autor: Bogdan Alecu

20.09.2010, 23:52 1012

Taxa de poluare va fi modificată de la 1 ianuarie, potrivitdeclaraţiilor lui Laszlo Borbely, ministrul mediului, posesoriiunor maşini mai vechi urmând să plătească o taxă mai mare decât înprezent.

Astfel, cele mai mici taxe le vor plăti cei care au achiziţionatautomobile noi, cu motoare Euro 5 de cilindree mică, iar cele maimari maşinile vechi cu motoare mari.

Spre exemplu, pentru un model Dacia Logan cu motor de 1,4 litrise va plăti o taxă de 125 de euro, iar pentru un BMW 530i cu motorde 3,0 litri Euro 5 aproximativ 3.600 de euro.

Cele mai mari creşteri vor fi pentru maşinile second-hand.

Dacă în prezent pentru un automobil second-hand de patru anivechime, cu motor Euro 4 de 1,4 ltiri se plăteşte o taxă de 145 deeuro, aceasta va creşte până la 933 de euro de la 1 ianuarie, întimp ce pentru maşinile cu motoare de 3,0 litri se va majora de la3.600 la aproape 8.000 de euro.

Cele mai mari taxe se vor plăti pentru maşinile cu un nivel deemisii mai vechi decât Euro 4. spre exemplu, pentru un automobilmai vechi de zece ani, cu motor de 3,0 litri Euro 3 se va plătipeste 20.000 de euro.

Alături de noua taxă de poluare, persoanele fizice nu mai potînmatricula autovehicule importate din Uniunea Europeană dacă nuvor face dovada plăţii Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA) în cazulmaşinilor noi şi second-hand, ceea ce va limita şi mai multimporturile de maşini second-hand din Europa de Vest, care înprezent reprezintă două treimi din totalul maşinilor înmatriculatepentru prima dată pe piaţa locală.

În continuare nu se va plăti taxă de poluare pentru maşinilehibride, dar care reprezintă mai puţin de 1% din piaţă, şi pentrucele electrice.

Potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Laszlo Borbely,ministrul mediului, din 2011 este posibil ca maşinile electrice şicele hibride să beneficieze de subvenţii din partea AdministraţieiFondului pentru Mediu după modelul vest-european.

În prezent singurul avantaj al motorizărilor hibride este că nuse plăteşte taxa de poluare în momentul înmatriculării, în timp ceîn alte ţări acestea beneficiază atât de reduceri ale impoziteloranuale, cât şi de subvenţii.

Din 2011 primii constructori care vor lansa pe piaţa locală modeleelectrice vor fi Renault, cu modelul Fluence ZE care va dispune debaterii reîncărcabile ce vor putea fi schimbate, şi Mitsubishii-MiEV, un model cu patru uşi, de oraş, şi o autonomie deaproximativ 150 km, al cărui preţ va fi de aproximativ 30.000 deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO