ZF 24

Test Auto ZF: Ford Fiesta 1,0i EcoBoost PowerShift, alternativa la „ST”

Ford Fiesta 1.0i EcoBoost

Ford Fiesta 1.0i EcoBoost

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

18.08.2014, 11:00 1117

Modelele de clasă mică sunt în principal gândite şi proiectate pentru a fi utilizate în traficul urban, în special datorită dimensiunilor mai reduse ale acestora. De asemenea, în traficul urban sunt recomandate motoarele pe benzină şi sunt de preferat cutiile de viteze automate deoarece oferă un confort net superior, mai ales în traficul urban unde sunt necesare schimbări dese ale treptelor de viteză.

Odată cu nouă generaţie Fiesta facelift cutia automată nu se mai rezumă la motorul pe benzină de 1,4 litri aspirat ci vine acum cu motorul EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP, propulsor produs şi în România, la Craiova, dar şi în Germania la Koln. Transmisia automată este mai exact una cu dublu ambreiaj Powershift – adică este alternativa „americană” la transmisia DSG ce se regăseşte pe modelele grupului Volkswagen.

Faceliftul modelului de clasă mică a adus modificări reduse la exterior, cele mai multe fiind concentrate în partea din faţă şi alinierea la noua imagine a Ford, cu o singură grilă a radiatorului. La interior modificările sunt minime, dar nici nu ar fi necesare. Comenzile sunt ergonomic amplasate, chiar dacă butoanele unităţii  multimedia ar putea fi puţin mai mari pentru o acţionare mai uşoară, iar materialele sunt de bună calitate. Scaunele respectă ideea „sport” a maşinii şi oferă un bun confort la drum lung şi un foarte bun suport lateral. Portbagajul are 276 de litri, suficient de spaţios pentru un drum la supermarket şi chiar pentru o vacanţă în doi, în timp ce pe bancheta spate pot călători lejer doi adulţi.

În traficul urban transmisia automată schimbă rapid treptele şi aduce un plus de confort în traficul aglomerat. Mai mult, maşina accelerează rapid, şi oferă senzaţia că sub capotă sunt cel puţin 120 CP. Aceeaşi senzaţie este oferită şi în extraurban, motiv pentru care aceasta poate fi o alternativă viabilă la Fiesta ST – ce dispune de un motor Ecoboost de 1,6 litri şi 180 CP, dar şi de un preţ de pornire de 20.650 de euro cu TVA. Orice depăşire este efectuată uşor deoarece cutia schimbă rapid treptele, inclusiv când vine vorba de o retrogradare. Este plăcută la condus în oraş, dar pe drumurile de munte cu numeroase viraje experienţa poate fi chiar mai plăcută. Suspensia fermă, direcţia precisă, volanul sport şi schimbarea optimă a treptelor îl determină pe cel de la volan să creadă că pilotează un automobil mult mai sportiv decât pare la prima vedere. Singurul lucru ce poate fi criticat este schimbarea manuală a treptelor ce poate fi efectuată doar cu ajutorul a două butoane montate pe levier – sus-jos. Soluţia este una ieftină, însă una cu care se poate obşnui un viitor posesor. Mai ales că maşina este în primul rând una de oraş unde schimbarea treptelor se face în mod automat.

Motorul EcoBoost este deja unul celebru, fiind de două ori desemnat Motorul Internaţional al Anului. Acesta dezvoltă 100 CP şi un cuplu motor maxim de 170 Nm între 1.400 şi 4.000 rpm, acesta fiind şi singura motorizare ce poate fi echipată cu transmisia automată cu şase trepte Powershift.

La capitolul minusuri trebuie menţionat consumul de benzină al motorului. Teoretic, valoarea consumului mediu ar trebui să fie de 4,9 litri/100 km cu 3,9 litri în extraurban şi 6,6 litri/100 km în oraş. Practic, consumul variază foarte mult în funcţie de condiţiile de trafic. Spre exempl, în Capitală consumul a scăzut foarte greu spre 9 litri/100 km, iar de cele mai multe ori valoarea afişată era între 10 şi 10,5 litri/100 km. În extraurban, diferenţele sunt mai mici. Pe DN1A Braşov-Cheia-Vălenii de Munte-Ploieşti, consumul afişat a scăzut la 5,2 litri/100 km, în timp ce pe DN1 între Bucureşti şi Comarnic (inclusiv pe autostrada A3) consumul a urcat spre 6,4 litri/100 km. Valorile nu sunt mari, având în vedere performanţele dinamice şi cutia automată, însă sunt puţin cam mari diferenţele între valorile comunicate şi ce se poate obţine în realitate.

Preţul modelului testat este de 16.115 de euro cu TVA, fiind comercializată acum cu un avantaj client de 3.500 de euro. Lista echipamentelor include pachetul Titanium, cu climatizare automată, geamuri fumurii, covoraşe velurate, sistem keyless entry (foarte util având în vedere că maşina se poate încuia, descuia şi porni fără a scoate cheia din buzunar sau geantă), radio-CD Sony cu 8 difuzoare, volan multifuncţional, Bluetooth cu sistem Sync ce apelează automat serviciul de urgenţă 112 în caz de accident (doar cu telefonul conectat), senzori de ploaie şi lumină, oglinzi pliabile electric (inclusiv automat atunci când este încuiată maşina), parbriz încălzit (printre cele mai utile echipamente din lista de opţionale a Ford, mai ales pe timp de iarnă pentru a dezgheţa sau dezaburi rapid parbrizul) şi scaune încălzite. Ce lipseşte? Tempomatul. Costă 150 de euro ca opţional şi ar trebui bifat pe lista de comandă, fiind foarte util chiar şi pe autostrăzile scurte ale României.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO