Auto

Test Auto ZF: noul Volkswagen Tiguan facelift, update la tehnologie - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: noul Volkswagen Tiguan facelift, update la tehnologie - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu

10.06.2011, 10:12 3470

Volkswagen Tiguan, SUV-ul compact al gamei constructorului dinWolfsburg a ajuns la jumătatea vieţii primei generaţii lansate lafinele lui 2007.

Noul Tiguan este una dintre cele mai importante lansări aleVolkswagen pe piaţa locală în acest an, în condiţiile în careacesta este cel mai bine vândut SUV de import de pe piaţa localăatât la nivelul anului trecut cât şi în primele patru luni aleacestui an, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA).

Faceliftul vizează în principal "actualizarea" SUV-ului cu celemai noi sisteme precum cel de păstrare a benzii de rulare care şiintervine activ asupra direcţiei, sistem start/stop pentrureducerea consumului în oraş sau cel de asistenţă la pacare, fie căvorbim de parcarea laterală sau cea perpendiculară la bordură.

În ceea ce priveşte designul cele mai multe modificări au fostaduse părţii frontale care acum se înscrie în liniile mărciialături de Golf, Touareg şi Passat. Pe lista modificărilor adusenoii generaţii mai apare şi optimizarea gamei de motorizări careacum oferă un consum şi mai scăzut faţă de cele de pe generaţiaanterioară.
Prima motorizare testată a fost cea de 2,0 TSI şi 180 CP, cu sistemde tracţiune integrală 4Motion şi cutie de viteze DSG cu şaptetrepte, configuraţie care reprezintă totodată şi vârful de gamă alTiguan. În condiţiile în care traseul nu a cuprins şi un parcurs peteren accidentat, ci doar unul pe macadam, am ales versiunea careare o parte frontală adaptată pentru rularea pe asfalt, cu un unghide atac de 18 grade, în timp ce versiunea "de teren" are un unghide atac de 28 de grade, potrivit celor ce utilizează maşina încondiţii de off-road.

Motorul pe benzină 2,0 TSI transformă Tiguanul dintr-un SUVcompact "obişnuit" într-unul care poate oferi fără problemeprestanţe sportive. Pe celebrele autostrăzi din Germania fărălimită de viteză se poate rula fără probleme chiar şi cu 200 km/hfără ca zgomotul de la motor său cel aerodinamic să deranjezepasagerii. Mai mult, cutia de viteze schimbă într-un timp foartescurt treptele de viteză (este cunoscut faptul că transmisiile DSGpot schimba treptele mai repede decât cele dintr-un Ferrari) iarmotorul "trage" liniar fără a se simţi niciun moment vreun gol deputere. La caracterul sportiv al maşinii contribuie şi sistemul desuspensie adaptiv, care oferă două moduri - sport şi confort, întrecare chiar se simte o diferenţă atunci când se rulează pe drumuricu multe viraje. Sistemul de tracţiune integrală deşi nu a avutmult de lucru în această sesiune de teste, s-a simţit repartiţiaputerii către roţile cu cea mai multă aderenţă la rularea pemacadam.

În ceea ce priveşte consumul, pe un traseu care a inclus şiautobahn, dar şi trafic "bară la bară" şi drum montan până la oaltitudine de 1.500 m, acesta nu a depăşit nivelul de 9,3 litri/100km. Volkswagen comunică un consum mediu de 8,6 litri/100 km,valoare care nu a fost depăşită la fel de mult ca în cazul altormodele concurente.

În ceea ce priveşte habitaclul, Volkswagen nu vine cu niciosurpriză în cazul noului Tiguan, dar nici se simţea nevoia unormodificări radicale. Cum era de aşteptat calitatea materialelor şiergonomia comenzilor este peste medie şi în cazul versiunilor detop echipate inclusiv cu tapiţerie din piele se poate discuta dejade influenţe premium având în vedere calitatea acesteia.

La drum lung noul Tiguan se dovedeşte a fi un automobilconfortabil atât pentru cei din faţă cât şi pentru cei de pebanchetă, locurile fiind configurate în aşa fel încât să nu aparădureri de spate după ce se stă în maşină mai multe ore. Lacapitolul minusuri am putea include faptul că bancheta spate nudispune în continuare de o cotieră normală integrată în parteaverticală, ci de o parte centrală care se rabatează. Soluţia esteuna de confort, având în vedere masivitatea cotierei obţinute, dardeschiderea directă spre portbagaj afectează esteticulinteriorului. În ceea ce priveşte confortul pasagerilor din spate,aceştia dispun de guri de ventilaţie şi de o priză de 12 volţi. Totla capitolul spaţiu trebuie subliniată capacitatea de 470 de litria portbagajului, peste cea a modelelor compacte dar în parteainferioară a clasei medii. Pe de altă parte, spre deosebire deacestea, accesul este mult mai bun, ceea ce automat are o influenţădirectă asupra utilităţii spaţiului.

Cu toate că VW adoptă o strategie mai clasică în ceea cepriveşte modelele sale nu înseamnă că acestea nu sunt"distractive". La acest capitol trebuie subliniată prezenţa unuisistem multimedia care dispune inclusiv de hard-disk pentrustocarea melodiilor dar şi de conexiune USB şi auxiliară în cotierafaţă. Sistemul de navigaţie s-a dovedit extrem de util în Germaniaşi Austria, acesta neavând întârzieri sau pierderi de semnal.

Gama motorizărilor noului Tiguan este alcătuită din şaptepropulsoare, din care patru pe benzină, 1,4 TSI 122 CP, 1,4 TSI 160CP, 2,0 TSI 180 CP, 2,0 TSI 210 CP şi trei diesel 2,0 TDI 110 CP,2,0 TDI 140 CP şi 2,0 TDI 170 CP.

În cazul versiunilor 1,4 TSI 122 CP/160 CP şi 2,0 TDI 110 CP/140CP se poate alege ca maşina să dispună şi numai de tracţiune faţăşi nu integrală.

Pe piaţa locală noul Tiguan este disponibil de săptămânaviitoare atunci când vor fi comunicate preţurile oficiale. ÎnGermania noul Tiguan porneşte de la aproximativ 24.000 de euro încazul versiunii de 1,4 TSI 122 CP şi tracţiune numai pe punteaspate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO