Auto

Test Auto ZF: Renault Clio 1,5 dCi EDC GT Line, maşina sport care nu uită de confort. Galerie FOTO

Foto: Marius Dumbrăveanu

Foto: Marius Dumbrăveanu

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

29.05.2015, 20:39 707

Clasa mică este unul dintre cele mai mari segmente la nivel european, unde nu doar mărcile de volum concurează, ci mai nou şi cele premium, cu modele precum Audi A1. Tocmai pentru că lupta a devenit tot mai aprigă, secretul succesului stă acum în detalii, iar o gamă de modele cât mai variată poate asigura atât vânzări cât şi profitabilitate mai mare.

Cea de-a patra generaţie a lui Renault Clio a dorit de la început să se diferenţieze de concurenţă, întâi prin noua linie de design impusă de celebrul Laurens van den Acker, designerul-şef a grupului francez şi acum prin tot mai multe versiuni. Una dintre cele mai dorite echipamente pentru o maşină de oraş a devenit în ultimii ani cutia automată - noile transmisii au devenit tot mai performante, iar consumul de carburant a scăzut, iar cuplate la un diesel asigură acest consum redus. Spre comparaţie, cei mai mulţi din acest segment oferă cutie de viteze automată doar pentru motorizări pe benzină ce „asigură” un consum de cel puţin 10 litri/100 km în traficul din Capitală.

În plus, pe lângă dieselul de 1,5 litri 90 CP cuplat la cutia cu şase trepte şi dublu ambreiaj EDC noul Clio poate beneficia şi de pachetul GT Line „preluat” de la Megane, astfel încât maşina arată sport, consumă puţin şi este confortabilă nu doar în afara localităţii, ci şi în traficul urban. În plus, dieselul de 90 CP şi 220 Nm asigură şi un grad bun de sportivitate. Cine vrea însă un consum şi mai mic, mai are la dispoziţie celebrul buton Eco de la Renault.

Oficial consumul mediu este de 3,7 litri/100 km şi emisii aferente de 95 g/CO2 per kilometru parcurs. Oficial însă consumul mediu urcă spre 5,5 litri/100 km, dar în afară acesta scade spre 4 litri/100 km, în funcţie de traseu şi stilul de condus adoptat. Dar distractiv este condusul dinamic cu Clio GT Line. Secretul este ca atunci când sunt efectuate depăşiri, cutia de viteze să fie în modul manual pentru a se asigura un schimb rapid de trepte.

La interior se remarcă stilul GT Line cu planşa de bord în nuanţă albastră şi deja celebrul sistem R-Link. Pentru cine doreşte un plus de personalitate sistemul poate „simula” diverse automobile, de la cele clasice la motociclete şi inclusiv Renault Clio RS în ceea ce priveşte sunetul produs de motor. La interior Renault a pus de această dată accentul pe design şi mai puţin pe materiale. Acestea sunt corecte, însă era de dorit ca pentru planşa de bord să se opteze pentru plastice mai de calitate. Dar având în vedere preţul maşinii care pleacă oficial de la 15.800 de euro cu TVA inclus şi ajunge la 17.180 de euro în cazul modelului testat (lista de opţionale include climatizare automată, sistem multimedia R-Link, pachet GT Line, senzori de parcare spate, vopsea metalizată şi jante din aliaj de 17 inchi, calitatea este una bună. În prezent Renault are în derulare o promoţie pentru modelul Clio, astfel încât de la 15.800 de euro preţ de pornire pentru dieselul cu transmisie automată şi echiparea de top Dinamique se scad aproape 2.500 de euro şi se ajunge la 13.325 de euro cu TVA, iar cu opţionale sub 15.000 de euro cu TVA, preţ la care se achiziţionează un automobil foarte bine echipat, cu pachet sport şi consum redus de motorină. În plus, tocmai pentru a fi cât mai confortabil în oraş, pe lângă senzori de parcare Clio dispune şi de o cameră video pentru marşarier amplasată în emblema spate, astfel încât gradul de siguranţă la manevre este dublat.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO