Auto

Test Auto ZF: Renault Megane 1,6 dCi GT Line, reinterpretare dinamică

Renault Megane 1,6 dCi GT Line

Renault Megane 1,6 dCi GT Line

Autor: Bogdan Alecu

08.06.2014, 13:58 1070

Automobilele Renault, în special cele comercializate pe piaţa locală, au avut în centrul atenţiei mai din totdeauna modelele mai accesibile ca preţ, pornind de la sedanurile Symbol, Megane Sedan/Fluence sau versiunile de bază ale lui Clio. Dar în ultimii ani francezii şi-au propus să schimbe această percepţie pe piaţa locală cu versiuni precum GT Line în cazul lui Megane spre exemplu, sau lansarea unor modele cu pretenţii de lux precum limuzina Latitude şi versiunile RS ale Clio şi Megane.

Cea de-a treia generaţie a Megane a beneficiat în premieră nu de unul, ci de două facelifturi. Primul ce trebuia să marcheze jumătatea ciclului de viaţă a rafinat designul inspirat de la Laguna, iar al doilea îl duce în linie cu noua imagine de marcă a Renault impusă de unul dintre cei mai celebri designeri auto din lume – Laurens van den Acker. Desigur, nu avem numai o parte frontală redesenată ce aminteşte de celelalte modele ce respectă noua imagine precum Fluence, Clio IV şi Captur, ci şi un nou sistem infotainment – R-Link. În ceea ce priveşte motorizările, noul Megane vine cu dieselul 1,5 dCi de 95 CP Euro 6 şi un motor nou supraalimentat de 1,2 litri benzină de 130 CP. Dar printre motorizările recomandate în continuare se numără dieselul de 1,6 litri dCi de 130 CP care poate fi cuplat la o cutie manuală de 6 trepte, cât şi la una automată tot cu şase trepte.

Interiorul noului Megane facelift s-a păstrat aproape neschimbat, noutatea fiind sistemul R-Link, care „concentrează” informaţiile furnizate de computerul de bord despre automobil şi oferă în plus şi un sistem de navigaţie TomTom regăsit şi la modelele anterioare. Pe consola centrală este amplast joystickul pentru sistemul de infotainment pentru cei ce nu doresc să utilizeze touchscreenul. Din păcate acest joystick ocupă un spaţiu de depozitare suplimentar, iar un telefon mobil spre exemplu poate fi amplasat doar la baza consolei centrale.

Scaunele faţă pe versiunea GT Line oferă o susţinere laterală foarte bună, iar bancheta din spate este destul de încăpătoare pentru trei adulţi de înălţime medie, însă spaţiul pentru picioare e insuficient pentru pasagerii mai înalţi de 1,8 metri.

Materialele utilizate de francezi amintesc de segmentul premium, cu plastice moi în partea de sus a bordului şi cu porţiuni mai tari în zonele mai puţin vizibile. În plus, tapiţeria din piele în două culori contribuie suplimentar la imaginea premium pe care o doresc francezii. În plus, o alternativă foarte interesantă este şi coupeul, care la exterior vine cu o imagine mai dinamică. 

Potrivit datelor oficiale, acceleraţia de la zero la 100 km/h se realizează în 9,8 secunde. Dar ce este important este însă consumul, care poate coborî până la mai puţin de 5 litri/100 km la drum în extraurban. În plus, rezerva de putere şi cuplul la turaţii joase disponibil contribuie semnificativ la un condus plăcut la drum lung. Faptul că în România Renault oferă „din oficiu” pachetul drumuri grele contribuie la o amortizare mai bună a denivelărilor, dar influenţează (într-o mică măsură) ţinuta dinamică. Pe de altă parte, faptul că se oferă din start o amortizare mai bună şi o protecţie mai mare contribuie la reducerea costurilor pe termen lung – costuri ce implică remedierea unor defecte apărute la suspensie la rularea îndelungată pe drumuri accidentate.

Preţul de pornire pentru Megane porneşte de la 10.150 de euro cu TVA inclus, în timp ce Megane Pro, Expression şi Dynamique, cu preţuri care pornesc de la 14.100 de euro cu TVA pentru versiunea de bază şi ajung la 21.800 de euro pentru cea mai dotată versiune.

Renault Megane Pro –versiunea de bază, oferă în standard aer condiţionat manual, ABS şi ESP, airbaguri frontale, laterale faţă şi cortină, servodirecţie electrică, pachet „drumuri grele”, jante de oţel de 15 inci, geamuri electrice faţă, închidere centralizată cu telecomandă, suport mp3 şi satelit de comandă pe volan, conexiune Bluetooth, computer de bord, scaun şofer cu reglare pe înălţime. Bancheta spate e rabatabilă 1/1, iar roata de rezervă este de dimensiuni normale.

Preţurile pentru Megane Pro sunt de 14.100 de euro pentru motorizarea de 1.6 l 16V 110 CP, respectiv de 15.300 de euro pentru motorizarea de 1.5 l dCi, 95 CP.

Renault Megane Expression – este versiunea intermediară, mai scumpă cu 1000 de euro faţă de versiunea Pro. Aceasta include, în plus faţă de versiunea Pro: tempomat cu limitator de viteză, volan îmbrăcat în piele, geamuri electrice spate, cotieră frontală cu spaţiu de depozitare închis, banchetă spate rabatabilă 2/3 cu cotieră integrată, precum şi proiectoare de ceaţă.

Preţurile pentru Megane Expression sunt de 15.100 euro pentru motorizarea de 1.6 110 CP, respectiv de 16.300 euro pentru 1.5 dCi, 95 CP şi 16.950 euro pentru 1.5 dCi 110 CP.

Renault Megane Dynamique – versiunea de top, costă în plus 900 de euro la preţ faţă de Expression şi echipamente suplimentare precumtapiţerie mixtă textil plus piele, climatizare automată pe două zone şi guri de ventilaţie pentru pasagerii din spate, card keyless go, jante de aliaj 16 inchi, lumini de zi LED, oglinzi retrovizoare laterale rabatabile electric, oglindă centrală electrocromă, RCD MP3 Auditorium cu 3D Sound by Arkamis, senzori de lumină şi de ploaie.

Preţurile pentru Megane Dynamique sunt de 17.750 euro pentru motorizarea 1.6 115 CP cu transmisie CVT (singura disponibilă pe benzină), sau de 17.850 euro pentru 1.5 dCi 110 CP, respectiv de 19.050 euro pentru 1.5 dCi EDC (transmisie automată cu dublu ambreiaj).

Motorizarea de 1.2 l TCe Energy 130 CP şi 1.2 l TCe Energy 130 CP EDC este disponibilă numai pe versiunea GT Line (Coupe, 15.700 euro), respectiv pe Sport Tourer(break, 19.400, respectiv 20.600 euro) şi motorizarea 1.6 litri dCi 130 CP este disponibilă doar pe aceste versiuni (22.500 pe Coupe, 21.800 pe Sport Tourer). Vârful de gamă este reprezentat de Renault Megane RS, care costă 25.500 euro (2.0 T 265 CP).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO