Auto

Top 10 cele mai vândute maşini noi într-o piaţă care creşte cu 20% şi unde 31 din cele 42 de mărci sunt pe plus

Top 10 cele mai vândute maşini noi într-o piaţă care...

Autor: Bogdan Alecu

17.01.2015, 19:51 2586
Trei din patru mărci de autoturisme prezente pe piaţa locală au înregistrat creşteri ale numărului de maşini noi înmatriculate anul trecut, odată cu primul an de creştere al pieţei locale, după şase ani de declin.
 
Astfel, 31 din totalul de 42 de mărci auto vândute în România au înregistrat creşteri ale volumelor şi numai 11 au înregistrat scăderi. Spre comparaţie, în 2013, ultimul an de declin, doar 13 mărci din 42 au crescut.
 
În total, înmatriculările de autotu­risme noi au crescut cu peste 21% în 2014 comparativ cu anul anterior, la peste 70.000 de unităţi, conform datelor ofi­ciale ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
 
Anul 2014 devine astfel primul în care piaţa auto înregistrează o creştere a volumelor, după un declin constant între anii 2008 şi 2013, în care s-au evaporat aproape 80% din volumul vânzărilor. Chiar şi în ciuda revenirii pe plus, înmatriculările de maşini noi din 2014 reprezintă numai puţin peste 20% din volumul atins în 2007, când s-au înregistrat peste 312.000 de maşini noi.
 
În premieră, pentru prima dată în ultimii şapte ani toate mărcile din top zece au înregistrat creşteri ale înma­triculărilor. Cel mai mare avans din top zece a fost înregistrat de Ford, marca americană punctând o creştere de 56% a înmatriculărilor de maşini noi, la peste 5.700 de autoturisme. Mai mult, aceasta este şi cea mai mare creştere punctată de o marcă de volum pe piaţa locală, fiind depăşită numai de Lamborghini, care a urcat cu 200%, la trei maşini, Maserati, care a avansat cu 100% la 18 maşini şi SsangYong, brandul sud-coreean specia­lizat pe SUV-uri, care a crescut cu 80%, la 18 maşini.
 
În luna decembrie s-au înregistrat aproape 5.600 de maşini noi, în creştere cu mai puţin de un procent 18% faţă de perioada similară a anului trecut, aceasta fiind luna cu cel mai mic avans din 2014. Totodată, singura lună de scăderi ale înmatriculărilor în 2014 rămâne aprilie, cu un declin de 6%.
 
Alături de programul Rabla prin care s-au vândut aproape 20.000 de maşini noi, piaţa locală a fost susţinută în primul rând de achiziţiile realizate de per­­soa­nele juridice, firmele repre­zen­tând peste 70% din achiziţiile de vehi­cule din 2014.
 
Noua speranţă a dealerilor şi impor­ta­­torilor auto o reprezintă programul Prima maşină, prin care statul garan­tează jumătate din creditul pentru achi­ziţia unui autoturism nou cu un preţ de până în 50.000 de lei fără TVA, însă pro­gra­mul anunţat în vara anului trecut an ar trebui să demareze abia luna aceasta.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO