Auto

Constructorul de automobile Ford „testează“ piaţa europeană cu un concurent pentru Dacia Sandero. Următorul pas? Compania ar putea începe producţia de Ford Ka+ la Craiova

Constructorul de automobile Ford „testează“ piaţa...

Autor: Bogdan Alecu

09.06.2016, 16:30 1159
Ford România ar putea completa gama produsă la Craiova cu noul Ka+, model care urmează o strategie similară cu cea adoptată pentru EcoSport, SUV-ul de mici dimensiuni al americanilor. Constructorul american a prezentat ieri noul Ka+, model de clasă mică, produs pe aceeaşi platformă cu Fiesta şi B-Max produs la Craiova şi care va concura în Europa cu Dacia Sandero, având un preţ de pornire de 9.900 de euro cu TVA inclus. Primul pas înainte de a lansa producţia la Cra­iova este de a „testa“ piaţa cu maşina asam­bla­tă în India.
 
Pentru Europa maşina este produsă în prezent la Gujarat în India, în noua uzină a Ford amplasată în nord-vestul ţării. În condiţiile în care cererea pentru model va depăşi 60.000 - 80.000 de unităţi în Europa, a­tunci acesta va fi relocat la Craiova. Spre com­­paraţie, Dacia Sandero a înregistrat anul trecut vânzări de aproape 150.000 de maşini în Europa. Şi EcoSport este produs în India, la Chennai, pentru piaţa europeană, iar începând de anul viitor, când va fi lansată cea de-a doua generaţie, producţia pentru Europa va fi mutată la Craiova, având în vedere creşterea vânzărilor modelului. De asemenea, potrivit u­nor surse, la Chennai se va produce în con­ti­nua­re EcoSport, dar numai pentru piaţa indi­ană şi cea americană. Ford Motor Company va investi 200 de milioane de euro la Craiova pen­tru a produce în Bănie SUV-ul de clasă mi­că EcoSport începând cu toamna anului viitor.
 
Miza aducerii modelului la Craiova ar reprezenta un plus de cel puţin 100.000 de unităţi anual, care alăuri de EcoSport şi B-Max ar duce uzina la cel puţin 250.000 de maşini anual şi cifra de afaceri ar urca de la circa 900 mil. euro în prezent, cu o producţie de 50.000 de unităţi anual, la cel puţin 4,5 miliarde de euro, adică ar depăşi Dacia, care anul trecut a rulat 4,3 miliarde de euro.
 
Oficialii companiei Ford declarau anterior că anunţul legat de investiţia la Craiova pentru EcoSport vine ca urmare a „discuţiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul României pentru a dezvolta un cadru de lucru pozitiv şi care să ajute compania Ford în perioada de tranziţie de la actuala sa investiţie la această nouă oportunitate, pentru a putea menţine competitivitatea la nivel global a fabricii de producţie de la Craiova“.
 
De partea cealaltă, guvernul a anunţat Ford că va susţine construcţia centurilor ocolitoare pentru Slatina şi Balş. Proiectul tehnic pentru Slatina va fi finalizat în următoarele luni. Pentru noua investiţie nu se acordă ajutor de stat şi nici nu a fost solicitat un astfel de ajutor, potrivit reprezentanţilor guvernului. Pe lista de priorităţi a guvernului nu mai apare autostrada Craiova-Piteşti, cu toate că aceasta a fost promisă americanilor încă de la privatizarea uzinei, în 2007. Mai mult, până acum statul român nu a respectat nicio promisiune legată de infrastructura din jurul uzinei Ford, nefiind funcţională nici măcar centura de sud a Craiovei, la opt ani de la preluarea oficială a uzinei.
 
Pe de altă parte, miza noului model este atragerea de noi investitori în zona uzinei sub forma producătorilor de componente.
 
Ka+ este puţin mai scurt decât Fiesta, mă­surând 3,9 metri lungime, dar este cu 29 mm mai înalt. Are un portbagaj cu capacitate de 270 de litri şi 21 de spaţii de depozitare pen­tru obiecte mici în habitaclu. Gama de moto­rizări include un propulsor de 1,2 litri benzină de 70 şi 85 CP, iar în viitor ar putea fi oferit şi cu motorul Ecoboost de 1,0 litri produs la Craiova.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO