Auto

Ungaria va deveni o superputere în producţia de baterii reîncărcabile pentru maşini electrice

Audi a lansat în primăvară producţia de motoare electrice la baza din Ungaria.

Audi a lansat în primăvară producţia de motoare electrice la baza din Ungaria.

Autor: Bogdan Cojocaru

01.12.2017, 00:05 3095

Samsung  a finalizat  o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Ungaria, unitatea urmând să înceapă producţia în T2/2018.

Cu doi producători de baterii reîncărcabile pentru vehicule electrice de talie mondială şi cu un fabricant de prestigiu de maşini electrice, Ungaria va deveni un centru european al electromoblităţii.

Compania sud-coreeană Samsung SDI a finalizat în mai o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Ungaria, unitatea urând să înceapă producţia în al doilea trimestru al anului viitor. Uzina va putea livra baterii pentru 50.000 de vehicule electrice pe an.

SK Innovation, tot din Coreea de Sud, a confirmat că şi ea va construi în Ungaria o fabrică de baterii pentru a ieşi în întâmpinarea cererii producătorilor auto europeni. Fabrica va costa 654 de milioane de euro, scrie Portfolio.hu. Aceas­ta ar fi prima astfel de unitate pe care SK Innovation o are în Europa. Fabrica va fi construită la Komarom. Oraşul găzduieşte linii de asamblare ale Audi şi nu este departe de o fabrică a unui alt mare constructor auto german, Daim­ler. Audi a lansat în primăvară producţia de motoare electrice la baza din Ungaria, cu intenţia de a face din aceas­tă ţară o verigă importantă din prima fază a orientării companiei spre electro­mo­bilitate. În septembrie, Audi a anunţat că va construi vehicule electrice peste tot în lume pe unde are fabrici, inclusiv în Ungaria.

Compania, brand al Volkswagen, a acordat unei fabrici din Bruxelles producţia în masă a primelor sale SUV-uri electrice

De atunci a fost presată de sindicate să aloce o parte din producţie uzinelor germane.

„În viitor, maşinile electrice vor ieşi de pe liniile de producţie din toate fabricile noastre“, declara atunci CEO-ul Rupert Stadler în faţa unei mulţimi de 7.000 de angajaţi Audi, notează Reuters. Compania intenţionează să scoată pe piaţă peste 20 de modele electrice înainte de 2025.

Noul venit în Ungaria, SK Innovation, care deţine cea mai mare companie de rafinare sud-coreeană, SK Energy, intenţionează să înceapă lucrările de construcţie la fabrica maghiară în februarie 2018 şi să pornească testele de producţie în vara anului următor. Pornirea producţiei în masă este programată pentru ianuarie 2020, ceea ce sugerează sincronizare cu producţia electrică a Audi.

Vehiculele electrice propulsate cu energie de la bateriile sud-coreene au fost excluse de la subvenţiile  de stat în China, notează Reuters. SK Innovation a suspendat dezvoltarea, alături de Beijing Automotive Group şi Beijing Electronics, a unei fabrici de acumulatori în China şi a amânat un plan de construire a unei fabrici de baterii în China. Compania se concentrează pe afacerile cu acumulatori din 2008 pentru a-şi diversifica sursele de venit. SK Innovation a fost aleasă de Mercedes-Benz ca viitor furnizor de acumulatori pentru maşini electrice.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO