Auto

Vânzările auto după Rabla: ce promoţii pregătesc dealerii pentru sărbătorile de iarnă

Vânzările auto după Rabla: ce promoţii pregătesc...

Autor: Bogdan Alecu

08.12.2012, 22:00 1513

Sfârşitul programului "Rabla" 2012 şi dispariţia reducerii de aproape 2.700 de euro oferită de Ministerul Mediului la achiziţia unui autoturism nou după ce alte trei vechi au fost casate, au determinat dealerii şi importatorii auto să apeleze la discounturi "de sezon" pentru a menţine pe cât posibil nivelul vânzărilor. În acelaşi timp, reducerile de preţ sunt cumulate tot mai mult cu oferte de finanţare, în condiţiile în care mulţi dintre potenţialii clienţi înregistrează greutăţi când vine vorba de un credit luat de la o bancă.

 

"Promoţiile de care pot beneficia clienţii persoană fizică au crescut în medie cu 500 de euro în luna decembrie faţă de noiembrie. De asemenea, clienţii pot accesa şi oferte speciale de finanţare, în leasing", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault. Ofertele "de iarnă" au demarat la începutul lunii decembrie.

Printre cei care se grăbesc să încheie contractele de achiziţie în luna decembrie se numără şi firmele care au cumpărat flote, pentru ca acestea să fie înregistrate în contabilitate pe anul curent.

"Pe vânzările de retail, către persoanele fizice, există un interes crescut până pe data de 10 decembrie, când se încheie oficial programul "Rabla" după această dată vânzările vor fi reduse pe acest segment deoarece mulţi vor prefera să aştepte până anul viitor, cu toate că nu se ştie dacă va mai exista sau nu", a spus Vlad Ionescu, directorul de marketing al dealerului Ford BDT din Capitală. El a subliniat că sunt în derulare în prezent atât oferte de discount de preţ, cât şi de servicii oferite clienţilor, cum ar fi revizii gratuite.

Cu oferte " de iarnă" au venit pe piaţă şi cei de la Dacia, care odată cu reînnoirea gamei Logan şi Sandero trebuie să lichideze stocurile de modele vechi.

"Nu putem spune că ofertele noastre pot compensa programul de casare, dar avem oferte de preţ care se actualizează lunar, în funcţie de nivelul stocurilor. Pentru luna în curs cel mai mare discount oferit este de 1.000 de euro, pentru toate modelele Logan, Sandero din generaţia anterioară şi Logan MCV", a spus Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia.

Şi în cazul Opel reprezentanţa locală a mărcii are în derulare atât reduceri de preţ cât şi oferte de finanţare.

"Targetul programului de casare îl reprezintă persoanele fizice, iar încheierea acestuia va fi compensată parţial prin continuarea acestei politici, de a propune oferte atrăgătoare pentru modelele Opel", a spus Cristian Milea, country director Opel pentru România. El a subliniat că "cele mai mari valori de discount se întâlnesc în cazul clienţilor de flote, unde procentul variază în funcţie de modelul sau mixul de modele vizate, ca şi condiţiile comerciale ale achiziţiei. Spre exemplu, pentru noul SUV Opel Mokka dealerii mărcii au în derulare o ofertă de finanţare pentru persoane juridice.

În ceea ce priveşte vânzările de maşini din ultima lună de an, jucătorii din piaţă se aşteaptă la volume care să urmeze aceeaşi tendinţă ca întreg 2012, când per total se aşteaptă o scădere de 20% a vânzărilor faţă de anul anterior şi un volum de cel mult 70.000 de autoturisme.

"Având în vedere sezonalitatea, numărul redus de zile lucrătoare, dar şi finalul programului de casare, luna decembrie se va situa sub nivelul lunii noiembrie ca şi rezultate cu aproximativ 10%. Acelaşi raţionament este valabil şi pentru piaţa totală", a spus brand managerul Renault.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO