Auto

Vânzările Dacia în Germania au crescut în primele două luni de patru ori mai rapid decât piaţa germană

Vânzările Dacia în Germania au crescut în primele...

Autor: Marius Oncu

04.03.2014, 16:26 615

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 21,7% în primele două luni ale anului, la 7.448 de unităţi, de circa patru ori mai rapid decât piaţa germană, care a consemnat un avans de 5,7%, la 415.345 maşini.

Cota de piaţă a mărcii româneşti s-a situat la 1,8% în perioada ianuarie-februarie, potrivit datelor publicate marţi de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA.

Numai trei dintre cele 33 de mărci analizate de KBA au consemnat creşteri mai mari decât Dacia. Astfel, vânzările Jaguar au urcat cu 36%, la 648 unităţi, cele ale Ford cu 28,7%, la 29.488 autoturisme, iar cele ale Mazda cu 26,9%, la 8.547 unităţi.

Înmatriculările sub marca Renault, a grupului francez cu acelaşi nume, care controlează şi Dacia, au scăzut cu 6,9%, la 13.373 maşini.

Dintre cele 33 de mărci analizate, 20 au înregistrat o evoluţie pozitivă în primele două luni, restul fiind în scădere.

În februarie, vânzările Dacia au urcat cu 17,7%, la 3.436 unităţi, în timp ce creşterea pieţei germane s-a situat la 4,3%, la 209.349 unităţi. Cota de piaţă a mărcii s-a situat la 1,6% în februarie, după 1,9% în prima lună a anului.

Înmatriculările Renault au scăzut în februarie cu 6%, la 7.348 de maşini.

Liderul pieţei germane, Volkswagen, se află în creştere în primele două luni ale anului, cu un avans de 4%, la 89.770 unităţi, însă în februarie a consmenat un declin de 1,3%, la 42.324 maşini. Marca Volkswagen controlează peste 20% din piaţa germană.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

Vânzările totale ale Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,6%.

Vânzările Dacia în afara României au totalizat 404.000 unităţi, iar pe piaţa europeană, în regres cu 1,7%, livrările mărcii au urcat cu 25,9%.

Germania a ocupat anul trecut poziţia a doua în rândul pieţelor Dacia, cu peste 47.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO