Auto

Vânzările Dacia în Germania au urcat de trei ori mai rapid decât cota pieţei: Înmatriculările de autoturisme Dacia noi au ajuns la 8,6%

Vânzările Dacia în Germania au urcat de trei ori mai...

Autor: Luiza Chiroiu

05.11.2014, 15:03 576

Cota de piaţă a Dacia în Germania se situează la 1,6% în perioada ianuarie-octombrie, potrivit biroului de înmatriculări auto german.

Cel mai mare avans din primele nouă luni a fost consemnat de Jeep, cu o urcare a vânzărilor de 43,4%, la 7.989 de autoturisme. În clasamentul celor mai importante creşteri, marca Jeep este urmată de Mazda (20,8%), cu 45.902 unităţi vândute şi Nissan (14,6%), cu 52.680 de maşini comercializate.

De cealaltă parte, Chevrolet a înregistrat cel mai mare declin în perioada analizată, de 75,4%, la 5.466 de unităţi.

Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,9%, la 547.779 de maşini în primele zece luni ale anului prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cel mai mare producător auto european are o cotă de piaţă de 21,4% în Germania.

Marca Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au avansat cu 7,3%, la 87.263 de unităţi în intervalul analizat.

În luna octombrie, înmatriculările Dacia au crescut cu 7,1%, la 4.244 unităţi, faţă de aceeaşi lună din 2013.

Datele arată că Mitsubishi a consemnat cel mai important avans al vânzărilor în octombrie, de 65,7%, la 2.457 de unităţi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce Chevrolet a înregistrat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de 94,2%, la 108 autoturisme comercializate.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO