Auto

Vânzările Dacia pe pieţele externe au accelerat cu 12% în 2017, la 612.000 de unităţi. Franţa ocupă primul loc la export

Vânzările Dacia pe pieţele externe au accelerat cu 12%...

Autor: Cristina Bellu

15.01.2018, 11:51 188

Vânzările de autovehicule Dacia au înregistrat anul trecut un avans de 12% pe pieţele externe faţă de nivelul înregistrat în 2016, în total, în afara României, fiind comercializate 611.973 de unităţi, din care peste 460 000 de vehicule vândute de Dacia în 2017 au fost înmatriculate în ţările vechiului continent.

Astfel, cu aproape 120.000 de unităţi, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă înregistrată până în prezent, Franţa este prima destinaţie de export, unde brandul se clasează pe locul cinci în topul mărcilor celor mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen,  acest rezultat având la bază în principal succesul modelelor Duster şi Sandero.

Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de aproape 65 000 de unităţi, în timp ce Italia se situează pe poziţia a treia, cu peste 63 000 de unităţi vândute.

În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 25 211 unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul pieţelor externe ale mărcii.

Pe piaţa internă, cu 43 262 vehicule comercializate (+ 11,3% faţă de nivelul înregistrat în 2016) şi o cotă de 29 % din vânzările de vehicule noi, Dacia s-a impus şi în 2017 drept lider detaşat.

Acest rezultat este cu atât mai remarcabil, cu cât fiecare model al gamei Dacia şi-a menţinut poziţia de lider în segmentul său.

Reluat în 2017, programul Rabla şi-a dovedit încă o dată eficacitatea, astfel că din totalul vehiculelor vândute prin intermediul acestui program, 47% au fost livrate de Dacia.

Cu peste 16 200 de unităţi comercializate, ceea ce înseamnă aproximativ 40% din vânzările totale ale mărcii, Logan berlină continuă să fie cel mai popular model Dacia în România.

“Acest rezultat ar fi putut fi mai bun dacă piaţa locală nu ar fi suferit în 2017 impactul masiv al importurilor de vehicule de ocazie, în contextul în care România a înregistrat anul trecut un record trist în domeniul înmatriculărilor de maşini uzate.”, menţionează o analiză a companiei.

Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unităţi). Lansată la sfârşitul primului semestru, versiunea Stepway reprezintă deja un sfert din vânzările totale ale modelului Logan MCV.

Sandero domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu peste 8.400 de unităţi livrate, se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele.

În 2017, peste 75% din clienţi au optat pentru versiunea Sandero Stepway.

Prima generaţie a modelului Duster a realizat în 2017 un adevărat sprint reuşind să obţină, cu aproape 8,300 de unităţi comercializate, cea mai bună performanţă din întreaga sa carieră, înainte de a preda ştafeta Noului Duster.

Prezentat la Salonul de la Frankfurt, noul SUV Dacia a fost lansat în luna decembrie pe piaţa din România, iar în decurs de numai trei săptămâni au fost vândute 600 de unităţi, din care primele 100 de exemplare au fost comandate exclusiv online.

Cu peste 950 de unităţi livrate, din care 40% în versiune Stepway, Lodgy şi-a consolidat poziţia de lider în segmentul monovolumelor.

 

Rezultate bune au fost înregistrate şi de modelele Dokker şi Dokker VAN, acesta din urmă reuşind să atingă, cu 3 371 de unităţi, cea mai bună performanţă de la lansarea sa în 2012.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO