Auto

Vine frigul: producătorii aşteaptă vânzarea a peste două milioane de anvelope de iarnă

Vine frigul: producătorii aşteaptă vânzarea a peste două milioane de anvelope de iarnă, în uşoară scădere

Autor: Bogdan Alecu

18.09.2012, 18:36 910

Vânzările de anvelope de iarnă le-ar putea depăşi pentru al doilea an consecutiv pe cele de vară, pe fondul legislaţiei în vigoare care prevede obligativitatea celor dintâi la rularea pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheaţă. Astfel, dacă la nivelul anului trecut s-au vândut 2,3 milioane de anve­lope de iarnă şi 1,5 milioane de an­velope de vară, anul acesta s-ar putea vinde 2,1 mi­lioane de anvelope de iarnă şi 1,2 mi­lioane anvelope de vară dacă trendul din prima jumătate a anului se va men­ţine.

"Estimăm anul acesta o piaţă a anvelopelor de iarnă de aproximativ 2 - 2,1 milioane de unităţi, în scădere faţă de cele 2,3 milioane de unităţi vândute anul trecut. În niciun caz piaţa nu va coborî la nivelul din 2010 de 1,3 milioane, ţinând cont de legislaţia în vigoare", a spus Alina Ghica, director de marketing al Michelin România şi Balcani. Ea a subliniat că declinul estimat în acest an vine în contextul în care anul trecut s-a introdus obligativitatea anvelopelor de iarnă în anotimpul rece, ce a dus la o creştere de 77% a pieţei faţă de anul anterior.
"În primele şase luni ale acestui an vânzările anvelopelor de iarnă au scăzut cu doar 6% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 0,7 milioane de unităţi, în timp ce segmentul anvelopelor de vară a scăzut cu 22%, la 1 mil. unităţi", a spus Alina Ghica.

La nivelul iernii trecute, Poliţia Rutieră a sancţionat peste 1.000 de conducători auto pentru neechiparea maşinilor cu anvelope de iarnă la rularea în condiţii de iarnă, potrivit declaraţiilor subcomisarului Cristian Andrieş din cadrul Direcţiei Rutiere.

Din 2005 până în 2010 piaţa anvelopelor de iarnă a crescut de la 0,4 la 1,3 milioane de unităţi pe piaţa locală, în timp ce în 2011 a avansat cu 77%, de la 1,3 la 2,3 milioane de unităţi.

Singurul segment al pieţei care a crescut în acest an a fost cel al anvelopelor pentru maşinile 4x4 şi SUV-uri, care a avansat cu 7%, în timp ce vânzările de pneuri pentru turisme au scăzut cu până la 19%.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO