Auto

VW Passat Alltrack: off-road pentru familie

VW Passat Alltrack: off-road pentru familie

Autor: Bogdan Alecu

18.10.2012, 00:07 6088

Segmentul breakurilor înălţate şi cu elemente exterioare tipice pentru SUV-uri a apărut la mijlocul anilor '90 odată cu lansarea lui Volvo XC70 Cross Country, iar de atunci pe acest segment au intrat şi cei de la Audi cu A6 şi mai nou A4 Allroad, dar şi Volkswagen cu Passat Alltrack.

Întrebarea care reiese după enumerarea breakurilor-SUV este "de ce şi-ar cumpăra ci­neva un astfel de model şi nu direct un SUV?".

În timp ce SUV-ul în România are în primul rând rolul de a fi un status-symbol, în Vest mulţi îl privesc ca un mijloc de transport mai puţin eficient ca un break. Mai mult, nu toată lumea doreşte să parcurgă trasee de off-road cu dificultate peste medie şi implicit nu au nevoie de performanţele unui SUV, iar pentru iarnă sau un drum forestier sau de macadam un break înălţat cu tracţiune integrală îşi face mai bine datoria. Spre exemplu, un alt aspect este cel financiar - pentru ca un Touareg să accelereze până la 100 km/h de pe loc în 7,8 secunde este nevoie de un V6 diesel de 3,0 litri şi 240 CP şi un consum mediu de 7,4 litri/100 km. Un Passat Alltrack accelerează în 8,9 secunde cu doar un 2,0 TDI de 170 CP şi are nevoie în medie de 5,3 litri/100 km. Desigur, Alltrack nu este Touareg, dar diferenţa de preţ este de aproximativ 10.000 de euro între cele două, sumă pe care nu toată lumea este dispusă să o cheltuiască în plus.

Din punctul de vedere al designului, Alltrack dispune de un nou spoiler frontal care îl face mai agresiv şi bandouri laterale discrete care doar amintesc de posibilitatea ieşirii pe offroad. Mai mult, versiunile Alltrack sunt echi­­pate numai cu motoare supraalimentate, die­sel sau benzină, fiecare dintre ele având ca­pabilitatea de a tracta o remorcă de 2,2 tone.

Datorită gărzii la sol mărite noul Passat dis­pune şi de unghiuri de atac şi degajare mai mari, dar departe totuşi de ce "ştie" un Touareg.

La interior schimbările sunt minime faţă de un Passat break. Avem "emblema" Alltrack întipărită pe aluminiu şi un nou buton de off-road lângă schimbătorul de viteze. Passat este astfel primul autoturism non-SUV care primeşte acest program, care include şi sistem de asistenţă la coborârea pantelor. Ca şi la un Passat break "obişnuit" nu ai ce să-i reproşezi din punctul de vedere al spaţiului interior. Este mare, confortabil şi spaţios indiferent de locul ales.

În ceea ce priveşte stabilitatea, Alltrack se comportă ca un break normal la drum lung, avantaj al lungimii de 4,7 metri şi al ampatamentului de 2,7 metri.

Cu toate că maşina are dieselul de 2,0 litri şi 170 CP, VW a echipat maşina numai cu DSG-ul de 6 trepte, şi nu cu cel de şapte. Spre exemplu, cu DSG 7 trepte am testat SUV-ul Tiguan, dar cu dieselul de 140 CP şi s-a comportat exemplar, mai ales din punctul de vedere al consumului. Dacă tot am ajuns la capitolul consum, valoarea medie a acestuia a fost de aproximativ 6,5 litri/100 km.

VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG 4Motion

  • Propulsie: diesel, L4 , 1.968 cmc, tracţiune integrală, transmisie DSG automată cu şase trepte, 170 CP la 4.200 rpm, 350 Nm la 1.750 rpm.

  • Performanţe: 0-100 km/h 8,9 s, viteză maximă 211 km/h, consum mediu 5,9 l/100 km, emisii CO2 155 g/km.

  • Preţ model testat: 46.016 de euro cu TVA

  • Plus: Interior spaţios, motor economic, gardă la sol ridicată, potrivită pentru off-road

  • Minus: Preţ ridicat pentru opţionale

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO