Auto

ZF Live. Nicuşor Dan, candidat la Primăria Generală a Bucureştiului: „Vreau ca transportul în comun să facă o competiţie puternică autoturismului“

Nicuşor Dan

Nicuşor Dan

Autor: Alexandra Marcu

23.05.2016, 00:06 883
Doar 30% din flota de autobuze a Bucureştiului este acum în trafic. Restul stă în autobaze pentru că, deşi subvenţia acor­dată de Primăria Generală RATB (regia de transport de suprafaţă) este uriaşă - 545 mil. lei (121 mil. euro) în 2016, nimeni nu a plătit men­tenanţa pentru restul de 70% din auto­buze. Rezultatul?
 
Un oraş sofocat, în care un autobuz ajunge în staţie o dată la 15-20 de minute. Neavând la îndemână un trafic public de suprafaţă decent, oamenii se urcă în maşinile proprii, ocupă trotuarele în lipsa locurilor de parcare, fac din Bucureşti unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa. Există o ieşire? Ce promit candidaţii la alegeri că vor face dacă vor fi aleşi?
 
„Vrem să rezolvăm multe dintre pro­blemele rămase, cum ar fi traficul, încălzirea termică, reabilitarea şcolilor, spaţiul verde şi pieţele din Bucureşti“, a spus Nicuşor Dan, candidat pentru Primăria Generală din partea Uniunii „Salvaţi Bucureştiul“, în cadrul emisiunii ZF Live.
 
Prima decizie pe care o va lua acesta în cazul în care va câştiga mandatul este să facă publice toate cheltuielile primăriei, prin scanarea documentelor şi postarea lor pe internet.
 
„Primăria are bani, dar sunt utilizaţi în mod greşit. Cele 7 primării din Bucureşti au un buget anual de 2 mld. euro, aproape trei linii de metrou.“
 
Primăria Generală are un buget de 900 mil. euro, iar costurile cu RATB şi RADET se ridică la 250 mil. euro.
 
„În momentul de faţă nu circulă 30% din flota de autobuze pentru că nu s-a plătit mentenanţa acestora, s-au stricat pe rând. Putem să luăm 130 mil euro bani europeni, dar pentru asta trebuie să transformăm Regia în societate comercială“, a punctat Nicuşor Dan.
 
În ceea ce priveşte firma RADET, acesta propune schimbarea întregii reţele de producţie cu centrale de cartier care funcţionează cu gaz şi cogenerare, iar costurile investiţiei se ridică la un miliard de euro, dintre care doar 176 de milioane de euro ar fi bani europeni.
 
“Cred că e o investiţie serioasă, în loc să plăteşti anual 150 mil euro, cred că e bine să plăteşti 800 mil euro ca investiţie.“
 
Acesta descurajează traversarea oraşului prin centru şi vrea să facă un sistem de inele de circulaţie care să fluidezeze traficul. “Vrem ca Primăria să stabilească cât mai repede un parteneriat cu CNADNR pentru a termina şoseaua de centură cu două benzi pe sens şi poduri la fiecare ieşire principală din oraş.“
 
Nicuşor Dan este reticent la ideea constuirii unor centre comerciale şi crede că mallurile distrug economia locală.
 
“Magheru şi Elisabeta sunt mai triste ca în comunism. Viaţa oraşului a migrat spre malluri. Nu mai vreau alt mall în Bucureşti.“
 
 
Ce a mai spus Nicuşor Dan la ZF Live:
 
- Există un tren care ajunge de la Gara de Nord până la un km jumătate de aeroport, nu îl foloseşte nimeni şi este nevoie de o investiţie pentru prelungirea liniei
 
- Ţin la rezolvarea problemei dintre interacţiunea cetăţeanului cu autorităţile
 
- În ultimii patru ani, toate primăriile au avut contracte de 200 mil euro pentru întreţinerea a aproximativ 200 de străzi, aproape 1 milion de euro a costat întreţinerea unui kilometru de drum, astuparea drumurilor, schimbarea bordurilor şi asfaltarea
 
- Cheltuielile fixe cu salarii şi achiziţii reprezintă 400-450 mil euro, administrarea străzilor costă 50 mil euro anual
 
- Trebuie să avem un sistem de management al traficului cu semafoare inteligente corelate cu nevoile din trafic
 
- Sunt suporterul sportului de masă şi vreau o reţea de terenuri de sport care să îi permită oricărui copil să facă sport în mod gratuit. Este absurd că în momentul de faţă terenurile de sport ale şcolilor sunt închise seara şi în weekend. Vreau mai multe competiţii la nivel de juniori
 
- Cele mai multe pieţe au fost concesionate şi incorporate în mari centre comerciale. Vreau să ne uităm la contratele astea şi să vedem ce putem lua înapoi şi să avem un număr cât mai mare de tarabe gratuite ca să stimulăm producătorii să vină direct
 
- Nu putem să facem acum o reţea a pistelor de biciclete. Vrem întâi ca transportul în comun să-i facă o competiţie reală transportului cu autoturismul. Verm să respectăm legea cu privire la parcare maşinilor, să eliberăm şoselele
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO