Bănci și Asigurări

Actionarii asiguratorilor nu-si mai permit sa poarte razboiul preturilor, spune Generali

Actionarii asiguratorilor nu-si mai permit sa poarte razboiul preturilor, spune Generali

Marie Kovarova, CEO al Generali Asigurari: In 2009 situatia randamentelor la investitiile financiare a fost favorabila, iar acest profit financiar va mai salva rezultatele companiilor de asigurari. Totusi, nu cred ca situatia se va repeta si anul acesta.

24.01.2010, 23:10 67

Profitabilitatea asiguratorilor s-ar putea imbunatati anulacesta, deoarece actionarii nu mai pot aloca resursele necesarepentru a se lupta prin pret cu competitorii, lucru care s-aintamplat in ultimii ani si care a adus pierderi importante inpiata asigurarilor, afirma Marie Kovarova, directorul general alGenerali Asigurari, una dintre cele mai mari companii de pe piatade profil.

"Poate vor mai face acest lucru nou-venitii, care incearca sacastige cota de piata, dar jucatorii mai vechi nu-si mai permit saintre in razboiul preturilor. 2010 va fi un an mai bun din punctulde vedere al profitabilitatii, am observat ca si preturile dincampania RCA (asigurare de raspundere civila obligatorie - n.r.) aufost mai rezonabile", spune Kovarova, 37 de ani, care a preluatconducerea Generali Asigurari in septembrie 2008.

Piata de asigurari este pe pierdere neta de cativa ani, cauzaprincipala fiind daunele mari inregistrate in sectorul asigurarilorauto, potrivit companiilor, dar si faptul ca unii jucatori incearcasa castige cota de piata prin preturi mici.

Datele oficiale cu privire la rezultatele financiare alcompaniilor de asigurari in 2009 nu sunt inca disponibile, dar in2008 piata a avut o pierdere neta de 158 mil. euro, fata de 76 mil.euro in anul anterior.

"In 2009 situatia randamentelor la investitiile financiare afost favorabila, iar acest profit financiar va mai salvarezultatele companiilor de asigurari. Totusi, nu cred ca situatiase va repeta si anul acesta", considera sefa GeneraliAsigurari.

Urmareste profitul pe toate liniile debusiness

Cel mai important obiectiv al Generali pentru anul acesta esteobtinerea de profit sau cel putin a unui rezultat zero pe toateliniile de business, lucru care nu s-a intamplat anul trecut, desiper total compania a iesit pe plus.

"Obiectivul pentru 2010 este sa crestem peste piata si sa nementinem profitul. Vrem sa fim cel putin pe zero la toate liniilede asigurare, lucru pe care nu l-am realizat anul trecut." Companiase concentreaza pe dezvoltarea afacerilor pe segmentul de retail,spune Kovarova. Treptat, in ultimii ani, Generali si-a schimbatimaginea de companie coprorate, segment care aduce acum 40% dinafacerile companiei, iar retailul a devenit predominant, cu opondere de 60%.

Generali, controlata de grupul Generali PPF, care mai detineArdaf, RAI Asigurari si Generali Pensii, a inregistrat in primelenoua luni ale anului trecut subscrieri de 370 mil. lei (87,5 mil.euro), cu 16% peste nivelul din aceeasi perioada a anului 2008.

"Avantajul retailului este stabilitatea mai mare. Doar daca faciceva foarte gresit pierzi o treime din clienti dintr-o data.Volatilitatea pe segmentul corporate este mai ridicata, poti pierdeconturi mari intr-un timp foarte scurt."

Asiguratorul si-a propus pentru anul acesta o crestere aafacerilor de cel putin 5%, mizand pe asigurarile generale, inconditiile in care piata asigurarilor de viata este mai afectata decresterea somajului si de scaderea veniturilor disponibile alepopulatiei.

"Din punctul meu de vedere, cea mai mare preocupare pentru 2010este evolutia asigurarilor de viata (piata care a scazut cu 10% inprimele noua luni din 2009 - n.r.), deoarece nu stim cat se va maiadanci criza si cat va mai creste somajul. Nu cred ca 2010 va fi unan de crestere economica, probabil va fi la fel ca 2009."

In asigurari generale, Kovarova spune ca s-a intensificatcompetitia pe sectorul non-auto, adica cel al asigurarilor debunuri si proprietati, lucru care se vede in preturile oferiteclientilor companii.

"In continuare va ramane dificil sa inlocuim businessul care nune mai vine din sectorul de leasing. Incercam sa il inlocuim cuasigurari de masini pentru persoane fizice, dar si cu polite pentrulocuinte."

Piata de leasing s-a prabusit anul trecut cu peste 70%, afectandafacerile asiguratorilor, deoarece pentru masinile cumparate inacest sistem de finantare este obligatorie asigurarea Casco.

Generali a derulat anul trecut mai multe campanii publicitarepentru asigurari auto si de locuinte, ceea ce a contribuit lacresterea afacerilor chiar si in criza, spune directorul general alcompaniei. Ea afirma ca bugetul de publicitate de anul acesta va fila nivelul celui din 2009, dar nu a precizat suma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO