Bănci și Asigurări

Alico caută 200 de agenţi de vânzări din bănci şi companii de asigurări

Alico caută 200 de agenţi de vânzări din bănci şi companii de asigurări

Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico: Acum există oportunitatea de a ne creşte forţa de vânzări, pentru că băncile au anunţat disponibilizări şi multe companii de asigurări va trebui să se restructureze.

Autor: Ciprian Botea

06.03.2012, 00:05 1744

Alico, a treia companie din piaţa asigurărilor de viaţă, caută 200 de agenţi şi manageri de vânzări printre angajaţii din bănci, companii de leasing sau firme de asigurări şi speră să-şi dubleze în câţiva ani afacerile derulate prin acest canal de distribuţie.

Compania lucrează în prezent cu 400 de agenţi de vânzări, care aduc o treime din businessul nou. Alico a raportat subscrieri de aproape 50 mil. euro în 2010, ceea ce înseamnă că agen­ţii intermediază în prezent afaceri de circa 16-17 mil. euro pe an.

"Avem o strategie de creştere pe termen lung, iar acum există oportunitatea de a ne creşte forţa de vânzări, pentru că băncile au anunţat disponibilizări şi multe companii de asigurări va trebui să se restructureze. Pentru că aceşti oameni au experienţă în domeniul financiar, este de aşteptat să vândă produse mai multe şi mai scumpe", afirmă Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico.

Practic, agenţii recrutaţi îşi vor crea propria afacere şi vor primi un portofoliu de clienţi pe care să-l administreze şi să-l dezvolte. Alico le va acorda agen­ţilor un sprijin financiar de 40.000 de euro în primii doi ani pentru a-şi pune pe picioare businessul, iar managerii de vânzări vor primi 70.000 de euro în doi ani.

Având în vedere că la fiecare zece agenţi este nevoie de un manager care să îi coordoneze, suma totală pe care compania o va aloca noii forţe de vân­zări în primii doi ani se ridică la circa 8,5 mil. euro. "Nu vom controla modul în care sunt cheltuiţi aceşti bani de către agentul sau managerul care îi pri­meşte", spune şeful Alico.

El afirmă că după primii doi ani agenţii pot ajunge să câştige aceşti bani din exploatarea propriului portofoliu şi spune că Alico are agenţi care câştigă mai mult de 20.000 de euro pe an din vânzările pe care le generează. Asigură­to­rul are circa 750.000 de clienţi şi deţi­ne al doilea cel mai mare portofoliu de poliţe de viaţă individuale de pe piaţă.

Principalii competitori ai companiei sunt ING Asigurări şi BCR Asigurări de Viaţă. Şeful Alico a reafirmat strategia asigurătorului de a urca pe primul loc în piaţă după volumul primelor subscrise într-un interval de cinci ani, creşterea forţei de distribuţie fiind una dintre componentele acestei strategii.

O altă direcţie vizată a fost creşterea volumului afacerilor prin achiziţii, americanii de la MetLife, care controlează Alico, anunţând la începutul acestui an preluarea subsidiarei locale a grupului britanic Aviva. Odată cu finalizarea tranzacţiei, Alico se apropie puternic de al doilea loc din piaţa asigurărilor de viaţă.

Agenţii recrutaţi de Alico vor urma cursuri de training şi un plan de dezvoltare trasat de companie, iar contractele vor fi încheiate pe perioadă nederminată. "Contractul prevede drepturi şi obligaţii de ambele părţi şi nu poate fi denunţat unilateral de către Alico dacă agentul îşi respectă obligaţiile", a precizat Alexandrescu.

Noua forţă de vânzări va fi recrutată prin intermediul unor seminarii de carieră organizate în mai multe oraşe mari din ţară, precum şi prin parteneriate cu băncile care au în vedere disponibilizări de personal. Alico are un buget de câteva zeci de mii de euro pentru organizarea seminariilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO